Page 104 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 104

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                              EMPATİ YOLCULUĞU

         Etkinlik Adı


         Empati Yolculuğu

         Öğrenme Hedefi


         Farklı bakış açılarını anlama ve empati kurma becerisini geliştirmenin önemini fark eder.

         Bilgilendirme


         Öğretmen, öğrencilere “Şimdi sizinle belirlediğimiz konularda hikâyeler oluşturup sınıfla paylaşacağız.” der.


         Uygulama / Canlandırma

         Hazırlık
         Sınıftan üç öğrenci seçilir. (Şartlara göre sınıf üç gruba ayrılarak tüm öğrenci gruplarının aktif katılımıyla da
         etkinlik yapılabilir.)
         Birinci öğrenciden, yabancı bir kültürde dil bilmeden yaşamak zorunda kalan bir bireyin hikâyesini
         oluşturması istenir. İkinci öğrenciden, sesini duyuramadığı bir rüyanın hikâyesini oluşturması istenir.
         Üçüncü öğrenciden ise iletişim becerileri iyi bir bireyin yeni bir ortama dahil olduğu durumun hikâyesini
         oluşturması istenir.
         Etkinlik
         Her öğrenci oluşturduğu hikâyeyi kendi yaşamış gibi sınıfa aktarır. Anlatımlarında, zorluklarla nasıl başa
         çıktıklarını, önemli seçimleri nasıl yaptıklarını ve duygularını sınıfla paylaşırlar. Diğer katılımcılar, dikkatlice
         dinlemeli ve herhangi bir soru sormadan hikâyeye odaklanmalıdır.

         Tartışma



         Hikâyeler bittikten sonra, hikâyeler hakkında aşağıdaki sorular tartışılır:
            ·  Hikâyenin en etkileyici kısmı neydi?

            ·  Kendinizi o kişinin yerine koyduğunuzda neler hissedersiniz?
            ·  Hikâyeden ne gibi sonuçlar çıkarabiliriz?
          Bu etkinlik, katılımcıların farklı yaşam deneyimleri hakkında bilgi edinmelerine ve empati kurma becerilerini
         geliştirmelerine yardımcı olur. Hikâyeleri dinlerken, katılımcılar kendilerini o kişinin yerine koymayı
         ve duygularını anlamaya çalışmayı öğrenirler. Sınıfça yapılan tartışmalar, farklı bakış açılarına saygı
         göstermenin ve önyargıları yıkmanın önemini vurgular.












    104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109