Page 104 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 104
ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
EMPATİ YOLCULUĞU
Etkinlik Adı
Empati Yolculuğu
Öğrenme Hedefi
Farklı bakış açılarını anlama ve empati kurma becerisini geliştirmenin önemini fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen, öğrencilere “Şimdi sizinle belirlediğimiz konularda hikâyeler oluşturup sınıfla paylaşacağız.” der.
Uygulama / Canlandırma
Hazırlık
Sınıftan üç öğrenci seçilir. (Şartlara göre sınıf üç gruba ayrılarak tüm öğrenci gruplarının aktif katılımıyla da
etkinlik yapılabilir.)
Birinci öğrenciden, yabancı bir kültürde dil bilmeden yaşamak zorunda kalan bir bireyin hikâyesini
oluşturması istenir. İkinci öğrenciden, sesini duyuramadığı bir rüyanın hikâyesini oluşturması istenir.
Üçüncü öğrenciden ise iletişim becerileri iyi bir bireyin yeni bir ortama dahil olduğu durumun hikâyesini
oluşturması istenir.
Etkinlik
Her öğrenci oluşturduğu hikâyeyi kendi yaşamış gibi sınıfa aktarır. Anlatımlarında, zorluklarla nasıl başa
çıktıklarını, önemli seçimleri nasıl yaptıklarını ve duygularını sınıfla paylaşırlar. Diğer katılımcılar, dikkatlice
dinlemeli ve herhangi bir soru sormadan hikâyeye odaklanmalıdır.
Tartışma
Hikâyeler bittikten sonra, hikâyeler hakkında aşağıdaki sorular tartışılır:
· Hikâyenin en etkileyici kısmı neydi?
· Kendinizi o kişinin yerine koyduğunuzda neler hissedersiniz?
· Hikâyeden ne gibi sonuçlar çıkarabiliriz?
Bu etkinlik, katılımcıların farklı yaşam deneyimleri hakkında bilgi edinmelerine ve empati kurma becerilerini
geliştirmelerine yardımcı olur. Hikâyeleri dinlerken, katılımcılar kendilerini o kişinin yerine koymayı
ve duygularını anlamaya çalışmayı öğrenirler. Sınıfça yapılan tartışmalar, farklı bakış açılarına saygı
göstermenin ve önyargıları yıkmanın önemini vurgular.
104