Page 95 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 95

SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA


                                        BENİM DE ANLATACAKLARIM VAR


         Etkinlik Adı


         Benim de Anlatacaklarım Var

         Öğrenme Hedefi

         İletişimde etkin dinlemenin önemini fark eder.


         Bilgilendirme


         Öğretmen, “Şimdi dinleme ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der ve etkinliğe başlar.

         Uygulama / Canlandırma


         1.  Öğretmen, öğrencilere kulaktan kulağa oyununa benzer bir oyun oynayacaklarını ancak bunu mümkün
             olan en kısa sürede tamamlamanın önemli olduğunu aktararak etkinliğe başlar.
         2.  Öğrenciler tek sıra hâlinde arka arkaya dizilir.
         3.  En sondaki öğrenciden önündekinin omzuna dokunarak kendine dönmesini sağlaması ve başından
             geçen bir durumu 1 dakika boyunca anlatması istenir.
         4.  İkinci sıradaki öğrenci, arkadaşını dinler ancak onun hikâyesini değil de kendi başından geçen farklı bir
             hikâyeyi bir sonraki arkadaşına anlatır.

         5.  Etkinlik bu şekilde her öğrencinin arkasındaki arkadaşını dinlemesi ancak bir sonraki arkadaşına kendi
             hikâyesini anlatmasıyla devam eder.


         Tartışma



            ·  Kimler arkadaşından dinlediği hikâyeyi hatırlıyor?
            ·  Arkadaşınız hikâye anlatırken siz ne düşünüyordunuz?
            ·  Arkadaşınızın anlattığı hikâyeyi hatırlamıyorsanız sebepleriniz neler olabilir?
            ·  Günlük yaşamınızda iletişim kurarken bu durumu yaşıyor musunuz? Bu durumun iletişime etkisi sizce ne
             şekilde olmaktadır?
         Sorular öğrencilere yöneltilir ve cevaplar üzerine tartışılır.

















                                                                                                         95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100