Page 95 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 95
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
BENİM DE ANLATACAKLARIM VAR
Etkinlik Adı
Benim de Anlatacaklarım Var
Öğrenme Hedefi
İletişimde etkin dinlemenin önemini fark eder.
Bilgilendirme
Öğretmen, “Şimdi dinleme ile ilgili bir etkinlik yapacağız.” der ve etkinliğe başlar.
Uygulama / Canlandırma
1. Öğretmen, öğrencilere kulaktan kulağa oyununa benzer bir oyun oynayacaklarını ancak bunu mümkün
olan en kısa sürede tamamlamanın önemli olduğunu aktararak etkinliğe başlar.
2. Öğrenciler tek sıra hâlinde arka arkaya dizilir.
3. En sondaki öğrenciden önündekinin omzuna dokunarak kendine dönmesini sağlaması ve başından
geçen bir durumu 1 dakika boyunca anlatması istenir.
4. İkinci sıradaki öğrenci, arkadaşını dinler ancak onun hikâyesini değil de kendi başından geçen farklı bir
hikâyeyi bir sonraki arkadaşına anlatır.
5. Etkinlik bu şekilde her öğrencinin arkasındaki arkadaşını dinlemesi ancak bir sonraki arkadaşına kendi
hikâyesini anlatmasıyla devam eder.
Tartışma
· Kimler arkadaşından dinlediği hikâyeyi hatırlıyor?
· Arkadaşınız hikâye anlatırken siz ne düşünüyordunuz?
· Arkadaşınızın anlattığı hikâyeyi hatırlamıyorsanız sebepleriniz neler olabilir?
· Günlük yaşamınızda iletişim kurarken bu durumu yaşıyor musunuz? Bu durumun iletişime etkisi sizce ne
şekilde olmaktadır?
Sorular öğrencilere yöneltilir ve cevaplar üzerine tartışılır.
95