Page 79 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 79
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Değerlendirme
Her konuşma sonrasında grubun geri kalanı, dinleme deneyimlerini tartışmak için birkaç dakika ayrılır.
Öğrencilerin nasıl hissettiği, hangi noktalara dikkat çektiği konuşulur ve öğrendiklerini paylaşmaları
sağlanır.
Dinleme ve konuşma sıralarını değiştirin, böylece her öğrenci herkese eşit derecede dinleyici ve konuşmacı
olur.
Uyarlama
Dikkat süreçlerinde güçlük yaşayan öğrenciler için anlatıcı ve dinleyici gruplar dikkat dağıtıcı olmayacak
şekilde konumlandırılabilir. (Öğrenci ve grubu, anlatıcının yakınına oturtma gibi.)
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için gruba aidiyet duygusunu hissetmesi için konu kendi seçimine
bırakılabilir.
İşitme veya görmede güçlük yaşayan öğrenciler için dinleyici konumunda oldukları durumlarda anlatıcıya
yakın bir konum ayarlanabilir.
79