Page 74 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 74

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


         ETKİLİ İLETİŞİM ETKİNLİKLERİ


                                                 ETKİLİ İLETİŞİM


         Etkinlik Adı

         Etkili İletişim

         Öğrenme Hedefi


         İletişimde etkili olan unsurları fark eder.


         Bilgilendirme


         Öğretmen “Şimdi sizinle iletişimle ilgili bir etkinlik yapacağız.” der.

         Uygulama / Canlandırma



         Öğretmen, öğrencilere "İletişim nedir? " diye sorar. Öğrencilerin cevaplarını dinler. İletişimin önemini ve
         günlük hayatımızdaki rolünü vurgular. Sözlü iletişim: Konuşma, ses tonu, vurgu, dilbilgisi ve kelime seçimi
         gibi unsurları içerir. Sözsüz iletişim: Göz teması, yüz ifadeleri, beden dili, jestler ve mimikler gibi unsurları
         içerir. Öğretmen, etkili iletişimde önemli rol oynayan sözlü ve sözsüz iletişim unsurlarını sıralar ve açıklar.
         Sözlü iletişimde açık ve net konuşmak, anlaşılır bir dil kullanmak, ses tonunu ve vurguyu etkili kullanmak,
         doğru kelimeler seçmek, karşılıklı saygı göstermekönemlidir.
         Sözsüz iletişimde göz teması kurmak, uygun yüz ifadeleri kullanmak, beden dilini etkili kullanmak, jest ve
         mimikleri doğru kullanmak, dikkatli dinlemek önemlidir.
         Öğrenciler dörderli ve beşerli gruplara ayrılır. Öğrencilere dergi veya gazetelerden kesilmiş resimler ve
         yapıştırıcı verilir. Öğrencilerden, etkili iletişimde önemli rol oynayan sözlü ve sözsüz iletişim unsurlarını
         gösteren resimleri seçmeleri ve bir kolaj oluşturmaları istenir. Her grup kolajını sınıfa sunar ve hangi unsurları
         seçtiklerini ve nedenlerini açıklar.



         Tartışma



         •   Etkili iletişim kurmak için hangi unsurlar önemlidir?
         •   Sözlü ve sözsüz iletişim arasında nasıl bir ilişki vardır?
         •   Hangi durumlarda sözlü veya sözsüz iletişim daha önemlidir?

         •   İletişim kurarken nelere dikkat etmeliyiz?









    74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79