Page 65 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 65
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Değerlendirme
Değerlendirme sırasında öğrencilere etkileşimde bulundukları mekân örnekleri verilir ve verilen mekanlarda
kullanılan soruları çeşitlendirmeleri istenir. Örneğin;
Hastane İş Görüşmesi Restoran/Kafe …
Daha önce
benzer bir iş Rezervasyonunuz ..........................................
Şikâyetiniz nedir?
deneyiminiz oldu var mı? ..........................................
mu?
Esnek çalışma
Kullandığınız bir saatleri sizin için İçecek olarak ne ..........................................
ilaç var mı? tercih ederdiniz? ..........................................
uygun mu?
........................................ ....................................... ......................................... ..........................................
........................................ ....................................... ......................................... ..........................................
........................................ ....................................... ......................................... ..........................................
........................................ ....................................... ......................................... ..........................................
Öğretmen, “Soru sormak, etkili iletişim kurmanın en önemli becerilerinden biridir. Bir sohbeti başlatmak, sür-
dürmek ve derinleştirmek için sorulara ihtiyaç vardır. Sorular, bilgi edinmemize, karşımızdaki kişiyi daha iyi an-
lamamıza, kendimizi ifade etmemize ve ihtiyaçlarımızı karşılamamıza yardımcı olur.” diyerek konunun önemini
özetleyebilir.
Uyarlama
Görmede güçlük yaşayan öğrenciler için akran aracılığıyla anlatıcının hareketleri betimlenebilir.
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için canlandırma yapılırken soru soran ve soru sormayan rolleri öğrenci
özelliklerine göre paylaştırılabilir. (Öğrenci iletişim başlatma ve sürdürmede güçlük yaşıyorsa soru
sormayan gruba dahil edilebilir.)
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için canlandırma yapılırken soru sormanın yasak olduğunu gösteren bir
görsel uyaran canlandırmaya dahil edilebilir.
65