Page 65 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 65

SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA


         Değerlendirme

         Değerlendirme sırasında öğrencilere etkileşimde bulundukları mekân örnekleri verilir ve verilen mekanlarda
         kullanılan soruları çeşitlendirmeleri istenir. Örneğin;



           Hastane                İş Görüşmesi          Restoran/Kafe          …


                                  Daha önce
                                  benzer bir iş         Rezervasyonunuz        ..........................................
           Şikâyetiniz nedir?
                                  deneyiminiz oldu  var mı?                    ..........................................
                                  mu?
                                  Esnek çalışma
           Kullandığınız bir      saatleri sizin için   İçecek olarak ne       ..........................................
           ilaç var mı?                                 tercih ederdiniz?      ..........................................
                                  uygun mu?

           ........................................  .......................................  ......................................... ..........................................
           ........................................  .......................................  ......................................... ..........................................
           ........................................  .......................................  ......................................... ..........................................
           ........................................  .......................................  ......................................... ..........................................


         Öğretmen, “Soru sormak, etkili iletişim kurmanın en önemli becerilerinden biridir. Bir sohbeti başlatmak, sür-
         dürmek ve derinleştirmek için sorulara ihtiyaç vardır. Sorular, bilgi edinmemize, karşımızdaki kişiyi daha iyi an-
         lamamıza, kendimizi ifade etmemize ve ihtiyaçlarımızı karşılamamıza yardımcı olur.” diyerek konunun önemini
         özetleyebilir.





         Uyarlama


         Görmede güçlük yaşayan öğrenciler için akran aracılığıyla anlatıcının hareketleri betimlenebilir.
         Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için canlandırma yapılırken soru soran ve soru sormayan rolleri öğrenci
         özelliklerine göre paylaştırılabilir. (Öğrenci iletişim başlatma ve sürdürmede güçlük yaşıyorsa soru
         sormayan gruba dahil edilebilir.)

         Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için canlandırma yapılırken soru sormanın yasak olduğunu gösteren bir
         görsel uyaran canlandırmaya dahil edilebilir.
















                                                                                                         65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70