Page 56 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 56

ORTAÖĞRETİM KADEMESİNDE KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI


                                        FARKLI DA OLSA ÖĞRENİYORUM

         Etkinlik Adı


         Farklı da olsa öğreniyorum

         Öğrenme Hedefi


         Her bireyin öğrenme şeklinin ve hızının aynı olmadığını fark eder.

         Bilgilendirme

         Öğretmen “Şimdi sizinle öğrenme farklılıklarıyla ilgili etkinlik yapacağız. Bu etkinlikte her biriniz gösterdiğim
         listedeki kelimeleri okumaya çalışacaksınız." der.

         Uygulama / Canlandırma

         Etkinliğin ilk aşamasında öğrencilere “Ek1: Okunacak kelimeler listesi ” gösterilir.


         Ek1: Okunacak kelimeler listesi

             Sarı      Kırmızı         Pembe    Mavi     Turuncu         Siyah   Yeşil         Kırmızı
             Mavi      Turuncu        Yeşil                   Kırmızı    Sarı              Pembe   Turuncu      Siyah
             Pembe     Mavi           Kırmızı   Sarı     Siyah             Yeşil   Mavi         Turuncu

             Yeşil     Siyah          Turuncu   Yeşil     Mavi             Turuncu   Kırmızı        Pembe
             Turuncu   Yeşil          Pembe    Siyah     Yeşil              Mavi   Turuncu       Kırmızı
             Mavi      Kırmızı         Sarı                    Turuncu  Kırmızı            Siyah   Pembe         Sarı

             Siyah     Pembe         Yeşil                   Mavi     Pembe            Sarı   Kırmızı       Turuncu
             Kırmızı   Sarı           Siyah   Pembe     Turuncu         Yeşil   Siyah         Mavi
             Pembe     Turuncu        Mavi   Yeşil     Siyah             Kırmızı   Sarı         Yeşil

         Ardından öğrencilerin sırayla listede yazan kelimeleri okumaları istenir. Öğrenci okurken öğretmen öğrenci-
         lerin okuma sürelerini ve yaptıkları hata sayılarını Ek2 ’de verilen çizelgeye not eder.
         Ek2: Çizelge


          Okuma Süresi                                   Hata Sayısı





         Etkinliğin ikinci aşamasında öğrencilere “Ek1: Okunacak kelimeler listesi” gösterilir. Öğrencilerin listede yer
         alan kelimelerin renklerini söylemeleri istenir. Öğrenci okurken öğretmen öğrencilerin okuma sürelerini ve
         yaptıklarını Ek2 ’de verilen çizelgeye not eder.





    56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61