Page 55 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 55
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Tartışma
Metin okunduktan sonra öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir:
· Okuduğun metnin konusu neydi?
· Soruları cevaplarken neler yaşadın? Bu durumla bir sınavda karşılaştığında neler hissederdin?
· Sence bu tarz bir materyal ile ders işlemem uygun muydu? Ders işlenişinde materyal seçerken neler dik-
kate alınmalı? bu sorulardan haraketle öğrencinin duruma ilişkin duygu ve düşünceleri tartışılır.
Orijinal Metin:
Fransız Mutfağı
Fransız mutfağı zenginliği, çeşitliliği ve inceliğiyle dünya çapında ünlüdür. Dünyanın en büyük mutfak ge-
leneklerinden biri olarak kabul edilir. Fransız mutfağı, Fransa'nın coğrafi, kültürel ve tarihi çeşitliliğini yan-
sıtmaktadır.
Fransız yemekleri genellikle taze, yerel malzemelerle hazırlanır. Geleneksel tarifler bölgeden bölgeye de-
ğişiklik göstererek çok çeşitli tatlar ve pişirme teknikleri sunar. “Provençal ratatouille'den sığır bourguig-
non'una, çeşitli peynirlerden makaron ve ekler gibi leziz tatlılara kadar Fransız mutfağının herkese suna-
bileceği bir şeyler var.
Fransız gastronomisi aynı zamanda kültürel yönüyle de öne çıkıyor. Fransa'da yemekler genellikle şenlik
ve paylaşım anları olarak kabul edilir. Masa, her lokmanın tadına bakmak ve takdir etmek için zaman
ayırdığımız bir buluşma yeridir.
Fransız mutfağı, küresel etkisi nedeniyle 2010 yılında UNESCO'nun somut olmayan kültürel mirası liste-
sine girmiştir. Bu, Fransız mutfağının kültürel ve gastronomik çeşitliliğin korunmasındaki önemini göster-
mektedir.
Öğretmen, okuduğunu anlama konusunda güçlük yaşayan öğrencilere dikkat çekerek onlar için yapılandırıl-
mış uygun bir materyal seçilmediği durumlarda olumsuz duygular hissettiklerini derse katılım ve motivasyon-
larının azaldığını, stres ve kaygı yaşayabildiklerini ifade eder.
Değerlendirme
• Okuduğunu anlayamadığın bir durumu düşün. Öyle bir durumda nasıl bir destek beklerdin?
• Sen okuduğunu anlamakta güçlük çeken bir bireye destekte bulundun mu? Neler yapmıştın?
Uyarlama
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için etkinlik ikili gruplar hâlinde yapılabilir.
Görmede güçlük yaşayan öğrenciler için okuma metninin puntosu büyütülebilir.
55