Page 49 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 49

SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA


         Tartışma




            ·  Hikâyeler sesli olarak okunduktan sonra öğrencilerle neden böyle bir hikâye oluşturdukları, karakterlerin
             özel durumlarının, kendi yaşantısını nasıl etkilediği, bu durumu kendileri sürekli olarak yaşasalar neler
             hissedecekleri tartışılır.
            ·  Öğrencilerden, kendilerine verilen durumla ilgili ne hissettiklerini veya ne düşündüklerini söylemeleri is-
             tenir.




         Değerlendirme




         •   Seçilen karakterin neler hissetmiş olabileceği konuşulur ve siz olsaydınız bu duruma nasıl çözümler
             üretirdiniz diyerek öğrencilere çözüm ve önerileri sorulur.




         Uyarlama



         Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için hikâye oluştururken 5N1K gibi kurallar kendilerine hatırlatılabilir.
         Dil ve konuşmada güçlük yaşayan öğrenciler için, oluşturdukları hikâyeyi seslendirme kısmında akran
         desteği sağlanabilir.






































                                                                                                         49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54