Page 49 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 49
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Tartışma
· Hikâyeler sesli olarak okunduktan sonra öğrencilerle neden böyle bir hikâye oluşturdukları, karakterlerin
özel durumlarının, kendi yaşantısını nasıl etkilediği, bu durumu kendileri sürekli olarak yaşasalar neler
hissedecekleri tartışılır.
· Öğrencilerden, kendilerine verilen durumla ilgili ne hissettiklerini veya ne düşündüklerini söylemeleri is-
tenir.
Değerlendirme
• Seçilen karakterin neler hissetmiş olabileceği konuşulur ve siz olsaydınız bu duruma nasıl çözümler
üretirdiniz diyerek öğrencilere çözüm ve önerileri sorulur.
Uyarlama
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için hikâye oluştururken 5N1K gibi kurallar kendilerine hatırlatılabilir.
Dil ve konuşmada güçlük yaşayan öğrenciler için, oluşturdukları hikâyeyi seslendirme kısmında akran
desteği sağlanabilir.
49