Page 47 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 47

SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA


         Uygulama / Canlandırma




         Her öğrencinin aynı boyutta küçük not kâğıtlarına kendi ‘normal’ tanımlarını yazması beklenir. (Sana göre
         ‘normal’ ne demek?) Öğrenciler kâğıtları birbirleriyle değişir. Değiştirilen yanıtlar sınıfta okunur.



         Tartışma



         Öğrencilerin yazılı ifadeleri okunur. Her bir “normal” tanımının farklı olduğu vurgulanır. Öğretmen: “Herkesin
         aynı özelliklere sahip olmasını bekleyebilir miyiz?  Herkes aynı şekilde öğrenebilir mi? ” sorularıyla tartışma
         başlatır.


         Değerlendirme


         Renkli not kâğıtları zemin üzerinde birleştirilerek farklılıkların bir bütünü oluşturduğu gösterilir.
         Öğretmen: “Farklı özellikte her birey bir bütünü, çeşitliliklerin tümü ‘normal’i oluşturur.” dedikten sonra
         “Sınıfımızda farklı özelliklere sahip ve normal kabul ettiğimiz durumlar nelerdir? ” diye sorar.
         (Örnek: A öğrenci için en keyifli ders Türkçe dersi iken B öğrenci için bu derste zorlanabilir.)
         “Bazı durumları ‘normal’ olarak değerlendirmede; yeteneklerimiz, fikirlerimiz, tutumlarımız, yaşadığımız
         toplum ve kültür etkilidir. bizim için normal olan bir durum bir başkası için normal olmayabilir.” der.

         Uyarlama


         Okuma yazmada güçlük yaşayan öğrenciler için etkinliğe katılımda akran desteği sağlanabilir.

         Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için soyut bir kavram olan ‘normal’ algısı somutlaştırılabilir.
         (Örnek; normal tanımını yazmasını istemek yerine ‘normal’ olarak algıladığı bir örnek durumu anlatması
         istenerek kolaylaştırma yapılabilir.)




























                                                                                                         47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52