Page 47 - Sosyal Kabulü ve Olumlu Sınıf İklimimi Sağlama
P. 47
SOSYAL KABULÜ VE OLUMLU SINIF İKLİMİNİ SAĞLAMA
Uygulama / Canlandırma
Her öğrencinin aynı boyutta küçük not kâğıtlarına kendi ‘normal’ tanımlarını yazması beklenir. (Sana göre
‘normal’ ne demek?) Öğrenciler kâğıtları birbirleriyle değişir. Değiştirilen yanıtlar sınıfta okunur.
Tartışma
Öğrencilerin yazılı ifadeleri okunur. Her bir “normal” tanımının farklı olduğu vurgulanır. Öğretmen: “Herkesin
aynı özelliklere sahip olmasını bekleyebilir miyiz? Herkes aynı şekilde öğrenebilir mi? ” sorularıyla tartışma
başlatır.
Değerlendirme
Renkli not kâğıtları zemin üzerinde birleştirilerek farklılıkların bir bütünü oluşturduğu gösterilir.
Öğretmen: “Farklı özellikte her birey bir bütünü, çeşitliliklerin tümü ‘normal’i oluşturur.” dedikten sonra
“Sınıfımızda farklı özelliklere sahip ve normal kabul ettiğimiz durumlar nelerdir? ” diye sorar.
(Örnek: A öğrenci için en keyifli ders Türkçe dersi iken B öğrenci için bu derste zorlanabilir.)
“Bazı durumları ‘normal’ olarak değerlendirmede; yeteneklerimiz, fikirlerimiz, tutumlarımız, yaşadığımız
toplum ve kültür etkilidir. bizim için normal olan bir durum bir başkası için normal olmayabilir.” der.
Uyarlama
Okuma yazmada güçlük yaşayan öğrenciler için etkinliğe katılımda akran desteği sağlanabilir.
Bilişsel güçlük yaşayan öğrenciler için soyut bir kavram olan ‘normal’ algısı somutlaştırılabilir.
(Örnek; normal tanımını yazmasını istemek yerine ‘normal’ olarak algıladığı bir örnek durumu anlatması
istenerek kolaylaştırma yapılabilir.)
47