Page 165 - DESEN 10
P. 165
5. ÜNİTE MODELDEN DESEN ÇİZİMLERİ
MODELDEN DESEN ÇİZİMLERİ DEĞERLENDİRME FORMU
YÖNERGE: “İnsan Figürüne Ait Anatomik Yapıların Geometrik Açıdan Çözümlenmesi ile İlgili
Eskiz ve Etüt Çizimleri“ uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER”
sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili
sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
ÖLÇÜTLER 1 2 3 4 5
1. Desen çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.
BAŞLANGIÇ 3. Figürlerin geometrik çizimleri ile ilgili kaynak taraması yapmış.
2. Eskiz ve etüt yapacağı figürleri belirlemiş.
4. Eskiz ve etüt çalışmasında kullanacağı yöntemleri belirlemiş.
5. Öğrenci çalışmanın amacına uygun çizim pozisyonu almış.
6. Figür anatomisinin geometrik şekillere benzeterek çiziminde çöp adam
çizim yöntemini kullanmış.
7. Figür anatomisinin geometrik şekillerle çiziminde silüet çizimleri yapmış.
8. Figür anatomisinin geometrik şekillerle çiziminde araştırma çizgilerini
UYGULAMA 9. Figür anatomisine ait baş, boyun, gövde, kol, bacak, ayak ve el daire, kare,
kullanmış.
dikdörtgen ve üçgen gibi iki boyutlu geometrik şekillerden faydalanarak
çizmiş.
10. Figür anatomisine ait baş, boyun, gövde, kol, bacak, ayak ve el silindir,
kare prizma, dikdörtgen prizma ve üçgen prizma gibi üç boyutlu
geometrik formlardan faydalanarak çizmiş.
11. Figüre ait geometrik yapıları birlik bütünlük ilişkisini kullanarak
tamamlamış.
12. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asarak insan figürüne ait
anatomik yapıların geometrik açıdan çözümlenmesi ile ilgili eskiz ve etüt
çizimlerinde karşılaştığı zor ve kolay durumları, öz denetim, sabır, adalet,
SONUÇ dostluk, yardımseverlik, sevgi ve saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla
paylaşmış.
13. Çalışmasını, farklı anatomik yapılara ait eskiz ve etütleri yaparak
pekiştirmiş.
14. Çalışmasını yaparken arkadaşlarıyla iş birliği yapmış.
15. Çalışmayı amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde tamamlamış.
16. Çalışma ortamını temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.
TABLO PUANI
DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 16 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
puan (16x5=80) yöntemiyle bulunur.
Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.
163