Page 13 - DESEN 12
P. 13
Bu bağlamda Görsel 1.2 çok figürlü desen çalışmaları açısından incelendiğinde dış mekânda yer alan ka-
labalık figürlerin belli bir düzende yerleşti rildiği görülmektedir.
Görsel 1.2: Türk Bahçesine Giriş, 1812, Louis-Léopold Boilly (Lui Lepold Boli), Getty Müzesi, ABD
Görsel 1.2a: Türk Bahçesine Giriş, 1812, Louis-Léopold Boilly (Lui Lepold Boli), Getty Müzesi, ABD
Birinci planda izleyiciye yakın olan sol baştaki figürler daha önde ve büyük çizilmiş ancak bunların göl-
ge içinde bırakılmasıyla etkisi azaltılmıştır.
Asıl gösterilmek istenen figürler ikinci plana yerleştirilmiştir. Orta ve sağ tarafa daha yakın bulunan
figürler, resmin odak noktasını (merkezini) oluşturmuş ve soldan gelen ışık, figürleri öne çıkarmıştır.
Oturan ve ayaktaki figürlerin duruşları, açık-koyu leke düzeni, yön ve hareketleri kompozis yonun dura-
ğan etkisini azaltmış böylece izleyenlerin ilgi ve dikkati bu yöne çekilmiştir.
Konunun anlatılmasına yardımcı olan figürler, nesneler ve mekân üçüncü planda gösterilmiştir. Ön ve
orta plan etkisinin artması için arka plan flulaştırılmıştır.
11