Page 149 - DESEN 12
P. 149

3. ÜNİTE                                                     DESEN ÇALIŞMALARINDA ÇOK FİGÜRLÜ ÇALIŞMALAR

               ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME


                  Aşağıda sanat eğitiminde usta çırak yöntemi ve esinlenme ile ilgili ifadeler verilmiştir. Bu
                  ifadelere katılıp katılmadığınızı işaretleyerek nedenlerinizi boş bırakılan yerlere yazınız.

               1. Usta çırak ilişkisi, ustaların deneyimlerini ve bilgilerini çıraklara aktardığı öğretim
                  yöntemidir.
                (   ) Katılıyorum                         (   ) Katılmıyorum


                Çünkü ..........................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................
               2. Usta çırak ilişkisi, geleneksel bilgi ve beceri aktarımını sağlar.
                (   ) Katılıyorum                         (   ) Katılmıyorum


                Çünkü ..........................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................

               3. Usta çırak ilişkisi, yeni yeteneklerin keşfedilmesini sağlar.
                (   ) Katılıyorum                         (   ) Katılmıyorum

                Çünkü ..........................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................

               4. Usta çırak ilişkisi, yaratıcılığın gelişmesine ve sanat eserlerinin sürdürülebilirliğin
                  katkıda bulunur.

                (   ) Katılıyorum                         (   ) Katılmıyorum

                Çünkü ..........................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................

               5. Usta çırak ilişkisinde çıraklar, yapılan işin her aşamasında çalışarak uzun yıllar içinde
                  kendileri de birer usta olurlar.
                (   ) Katılıyorum                         (   ) Katılmıyorum


                Çünkü ..........................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................
                6. Esinlenme, bir öğrenme biçimi olarak ressamın ressamdan değil eserlerinden
                  öğrenmesidir.
                (   ) Katılıyorum                         (   ) Katılmıyorum


                Çünkü ..........................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................
                ......................................................................................................................................................




                                                                                                    147
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154