Page 67 - DESEN 12
P. 67
DERECELİ (ANALİTİK) PUANLAMA ANAHTARI
“Çok Figürlü Desen Çalışmaları” ünitesindeki çalışmalarınızı değerlendirmek için öğretmeniniz eşliğinde
aşağıdaki puanlama anahtarını kullanınız.
ÖLÇÜTLER GELİŞTİRİLEBİLİR YETERLİ BAŞARILI PUAN
4 PUAN 7 PUAN 10 PUAN
Çalışmalarında mekân içinde yer alan Çalışmalarında mekân içinde yer alan Çalışmalarında mekân içinde yer alan
nesne ve figürlerin kendi aralarında ve nesne ve figürlerin kendi aralarında ve nesne ve figürlerin kendi aralarında ve
bütün içindeki oran-orantılarını doğru ola- bütün içindeki oran-orantılarını doğru ola- bütün içindeki oran-orantılarını doğru ola-
rak tespit etme, belirleme ve uygulamada rak tespit etme, belirleme ve uygulamada rak tespit etme, belirleme ve uygulamada
başarı sağlayamamıştır. kısmen başarılı olmuştur. başarılı olmuştur.
ORANLARI BELİRLEME (25) 4 PUAN 7 PUAN 10 PUAN
Oranların tespitinde aynı planda bulunan
Oranların tespitinde aynı planda bulunan
Oranların tespitinde aynı planda bulunan
figürlerin arasındaki boşluk-doluluk, görsel
figürlerin arasındaki boşluk-doluluk, görsel
figürlerin arasındaki boşluk-doluluk,
denklik ve uyum konusunda başarı sağla-
görsel denklik ve uyum konusunda başarı
denklik ve uyum konusunda kısmen
yamamıştır.
5 PUAN
1 PUAN başarı sağlamıştır. sağlamıştır.
3 PUAN
Perspektif kurallarını mekân ve figürler Perspektif kurallarını mekân ve figürler Perspektif kurallarını mekân ve figürler
üzerinde tam uygulayamamış, parça-bü- üzerinde tam uygulayamamış, parça-bü- üzerinde tam uygulamış, parça-bütün
tün ilişkisini kurmada başarı sağlaya- tün ilişkisini kısmen kurmuştur. ilişkisini başarıyla kurmuştur.
mamıştır.
4 PUAN 7 PUAN 10 PUAN
Çalışmalarında gelen ışığın kaynağını, Çalışmalarında gelen ışığın kaynağını, Çalışmalarında gelen ışığın kaynağını,
şiddetini ve geliş yönünü uygulamada
şiddetini ve geliş yönünü uygulamada
şiddetini ve geliş yönünü uygulamada
DESEN ELEMANLARINI KULLANIMA (25) 4 PUAN 7 PUAN 10 PUAN
kısmen başarı sağlamıştır.
başarı sağlayamamıştır.
başarı sağlamıştır. (10 Puan)
Açık-koyu renkleri, zıtlıkları, ana-ara
Açık-koyu renkleri, zıtlıkları, ana-ara
Açık-koyu renkleri, zıtlıkları, ana-ara
değerleri ve derinlik etkisini tam olarak
değerleri ve derinlik etkisini tam olarak
değerleri ve derinlik etkisini kısmen
verememiştir.
vermiştir.
vermiştir.
3 PUAN
5 PUAN
1 PUAN
Ön-orta-arka planlar arasında bulunan fi-
gürlerin birbiri ile bağlantısını ve parça-bü-
gürlerin birbiri ile bağlantısını ve parça-bü-
figürlerin birbiri ile bağlantısını ve par-
tün ilişkisini kurmada yetersiz kalmış, Ön-orta-arka planlar arasında bulunan Ön-orta-arka planlar arasında bulunan fi-
tün ilişkisini kurmada başarılı olmuştur.
ça-bütün ilişkisini kurmada kısmen başa-
istenen sonuca varamamıştır. rılı olmuştur.
4 PUAN 7 PUAN 10 PUAN
Çalışmalarında kompozisyonu kurgular- Çalışmalarında kompozisyonu kurgular- Çalışmalarında kompozisyonu kurgular-
ken ritim, hareket ve dengenin sağlanma-
ken ritim, hareket ve dengenin sağlanma-
ken ritim, hareket ve dengenin sağlanma-
KOMPOZİSYONUN ILKELERINE UYMA (20) 1 PUAN 3 PUAN 5 PUAN
sında başarılı olmuştur.
sında başarı sağlayamamıştır.
sında kısmen başarılı olmuştur.
Kompozisyonda mekân ve planda kısmen Kompozisyonda mekân ve planda derin-
Kompozisyonda mekân ve planda derinlik
oluşturamamıştır.
derinlik oluşturmuştur.
lik oluşturmuştur.
1 PUAN
Mekânda yer alan figür-nesne ilişkisini
Mekânda yer alan figür-nesne ilişkisini
Mekânda yer alan figür-nesne ilişkisini
kurmada ve birlik-bütünlük oluşturmada 3 PUAN 5 PUAN
kurmada ve birlik-bütünlük oluşturmada
kurmada ve birlik-bütünlük oluşturmada
yetersiz kalmıştır. kısmen başarılı olmuştur. başarılı olmuştur.
4 PUAN 7 PUAN 10 PUAN
Çalışmalarında kompozisyonu kurgular-
Çalışmalarında kompozisyonu kurgular-
Çalışmalarında kompozisyonu kurgular-
KOMPOZİSYONLAR OLUŞTURULMASI (15) 1 PUAN 3 PUAN 5 PUAN
ken kullanacağı imge ve figürleri resim
ken kullanacağı imge ve figürleri resim
ken kullanacağı imge ve figürleri resim
ÖZGÜN düzleminde konu ile ilişkilendirip kullanır- düzleminde konu ile ilişkilendirip kullanır- düzleminde konu ile ilişkilendirip kullanır-
ken özgün bir çalışma ortaya koymada
ken özgün bir çalışma ortaya koymada
ken özgün bir çalışma ortaya koymada
başarılı olmuştur.
yetersiz kalmıştır.
kısmen başarılı olmuştur.
Kompozisyonlarda farklı bakış açıları
kullanarak figür-nesne-mekân ilişkisini
lanarak figür-nesne-mekân ilişkisini güç-
kullanarak figür-nesne-mekân ilişkisini
güçlendirmede yetersiz kalmıştır. Kompozisyonlarda farklı bakış açıları kul- Kompozisyonlarda farklı bakış açıları
lendirmede kısmen başarılı olmuştur.
güçlendirmede başarılı olmuştur.
4 PUAN 7 PUAN 10 PUAN
Çok figürlü kompozisyon çalışması için Çok figürlü kompozisyon çalışması için Çok figürlü kompozisyon çalışması için
kullanacağı tekniğe uygun kâğıt, kalem, kullanacağı tekniğe uygun kâğıt, kalem, kullanacağı tekniğe uygun kâğıt, kalem,
boya, fırça gibi gerekli malzemelerin seçi- boya, fırça gibi gerekli malzemelerin boya, fırça gibi gerekli malzemelerin seçi-
MALZEMENİN KULLANIMI (15) yeti göstermede yetersiz kalmıştır. hassasiyeti göstermede kısmen başarılı yeti göstermede başarılı olmuştur.
mi ve temini konusunda gerekli hassasi-
seçimi ve temini konusunda gerekli
mi ve temini konusunda gerekli hassasi-
olmuştur.
1 PUAN
5 PUAN
3 PUAN
Çalışma sırasında bu malzemelerin
niğe uygun kullanımı konusunda kısmen
niğe uygun kullanımı konusunda becerikli
tekniğe uygun kullanımı konusunda Çalışma sırasında bu malzemelerin tek- Çalışma sırasında bu malzemelerin tek-
becerikli davranamamış ve başarı sağla- başarılı olmuştur. davranarak başarılı olmuştur.
yamamıştır.
TOPLAM PUAN
Ölçekten 100 üzerinden 45 puan aldıysanız bu öğrenme için başarınız yeterli düzeyde değil demektir.
Çalışmalarınızı verimli şekilde sürdürebilmeniz için konu ile ilgili önceki öğrenmeleri tekrar etmelisiniz.
65