Page 123 - DESEN 9
P. 123

3. ÜNİTE                                                             DESEN ÇALIŞMALARINDA NESNE ETÜTLERİ



                          DESEN ÇALIŞMALARINDA NESNE ETÜTLERİ UYGULAMASI
                                            DEĞERLENDİRME FORMU

             YÖNERGE:  “Desen  Çalışmalarında  Nesne  Etütleri” uygulaması ile ilgili gözlenmesi gereken
             beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına beceriye
             ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.

                                            ÖLÇÜTLER                                   1   2  3  4   5
                  1. Çalışmasında kullanacağı çizim araçlarını eksiksiz temin etmiş.
                  2. Çalışacağı nesneleri seçmiş.
               BAŞLANGIÇ  3. Seçtiği nesneyi tek yönden ışık alacak şekilde uygun mesafeye

                     yerleştirmiş.
                  4. Öğrenci çalışmanın amacına uygun olarak çalışma alanındaki yerini
                     almış.

                  5. Nesnenin formunu geometrik şekillere benzetmiş.

                  6. Nesnenin geometrik yapısını, çizgi çeşitlerini kullanarak yüzeye
                     aktarmış.
                  7. Yüzeydeki çizgileri olgunlaştırıp, form olarak ortaya çıkarmış.

                  8. Işığın geliş yönüne göre nesne yüzeyinde oluşan ton değerlerini
               UYGULAMA  9. Nesnenin yapısındaki çizgi ve doku oluşumlarına dikkat etmiş.
                     saptamış.



                 10. Açık-orta-koyu çizgi ve ton değerlerini kullanarak nesnenin üç boyutlu
                     görüntüsünü oluşturmuş.
                 11. Nesnenin üzerinde bulunduğu mekânIa çizmiş.
                 12. Verilen süre içerisinde çalışmayı tamamlamış.
                 13. Arkadaşlarıyla yardımlaşarak iş birliği içinde çalışmış.

               SONUÇ  14. Tamamladığı çalışmaları atölye panosuna asarak karşılaştığı zor ve kolay
                     durumları öz denetim, sabır, adalet, dostluk, yardımseverlik, sevgi ve
                     saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla paylaşmış.
                 15. Çalışma ortamı temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.

                                                                      TABLO PUANI


             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
             yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
             etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 15 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (15x5=75) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.



                                                                                                     121
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128