Page 90 - DESEN 9
P. 90

2. ÜNİTE                                                                                                                                                        DESEN ÇALIŞMALARINDA SANATIN ÖGELERİ VE İLKELERİ



                 DESEN ÇALIŞMALARINDA KOMPOZİSYON ELEMANLARINI KULLANMA
                                 UYGULAMASI DEĞERLENDİRME FORMU
          YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Sanatın Ögelerini Kullanma” uygulaması ile ilgili gözlenmesi
          gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına
          beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                                         ÖLÇÜTLER                                   1   2  3   4  5

               1. Çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.
            BAŞLANGIÇ  2. Öğrenci, çalışmanın amacına uygun olarak çalışma alanındaki yerini


                   almış.
               3. Çalışacağı nesneyi seçmiş.

               4. Seçtiği nesneyi araştırma çizgileriyle resim yüzeyine yerleştirmiş.

               5. Nesnenin resim yüzeyinde formunu oluşturmuş.

               6. Doku özelliğini çizgisel olarak yüzeye aktarmış.
            UYGULAMA  7. Nesnenin çevresinde dengeli boşluk bırakmış.


               8. Nesnenin üzerinde bulunduğu mekânı ortaya çıkarmış.

               9. Işığın geliş yönü dikkate alarak nesnenin leke etkisini oluşturmuş.

              10. Açık-orta-koyu ton değerindeki çizgileri kullanarak nesnenin üç boyutlu
                   görüntüsünü oluşturmuş.
              11. Tamamladığı çalışmaları atölyedeki panoya asarak kompozisyon
                   elemanlarının (form,çizgi, ton, doku ve boşluk) kullanımı ile ilgili olarak
                   karşılaştığı zor ve kolay yanları, özdenetim, sabır, adalet, dostluk,
                   yardımseverlik, sevgi ve saygı değerleri bağlamında arkadaşlarıyla
            SONUÇ  12. Arkadaşlarıyla yardımlaşarak iş birliği içinde çalışmış.
                   paylaşmış.


              13. Çalışmayı amacına uygun olarak dikkatli ve özenli bir şekilde
                   tamamlamış.

              14. Çalışma ortamı temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.

                                                                   TABLO PUANI
          DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
          yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
          etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
          Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
          ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 14 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
          puan (14x5=70) yöntemiyle bulunur.
          Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
          PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.



          88
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95