Page 91 - DESEN 9
P. 91

2. ÜNİTE                                                  DESEN ÇALIŞMALARINDA SANATIN ÖGELERİ VE İLKELERİ



                  DESEN ÇALIŞMALARINDA SANATIN İLKELERİNİ KULLANMA UYGULAMASI
                                            DEĞERLENDİRME FORMU
             YÖNERGE: “Desen Çalışmalarında Sanatın İlkelerini Kullanma” uygulaması ile ilgili gözlenmesi
             gereken beceriler aşağıda “ÖLÇÜTLER” sütununda listelenmiştir. Gözlediğiniz ölçütün karşısına
             beceriye ilişkin gözlem sonucunuzu ilgili sütuna (X) işareti koyarak işaretleyiniz.
                                            ÖLÇÜTLER                                   1   2  3  4   5

                  1. Çalışmasında kullanacağı araç gereci eksiksiz temin etmiş.

                  2. Çalışacağı nesneleri seçmiş.
               BAŞLANGIÇ  3. Nesnelerle atölyedeki masa üzerinde bir düzenleme yapmış.


                  4. Düzenlemede sanatın öge ve ilkelerine dikkat etmiş.


                  5. Öğrenci çalışmanın amacına uygun olarak çalışma alanındaki yerini
                     almış.

                  6. Yapılan düzenlemeyi araştırma çizgileriyle resim yüzeyine yerleştirmiş.

                  7. Düzenlemeyi aktarırken denge oluşturmaya özen göstermiş.

                  8. Düzenlemede nesneler arasındaki oran-orantıya dikkat etmiş.
               UYGULAMA  10. Çalışmasında vurgu oluşturmuş.

                  9. Çalışmasında ritim oluşturmaya önem vermiş.




                 11. Çalışmasında bir ögeyi öne çıkararak egemenlik ilkesini uygulamış.

                 12. Çalışmasında açık-koyu, geniş-dar, uzun-kısa, dokulu-dokusuz gibi zıtlık-
                     ları kullanmış.

                 13. Çalışmasını birlik-bütünlük ilkesini dikkate alarak tamamlamış.
               SONUÇ  14. Arkadaşlarıyla yardımlaşarak iş birliği içinde çalışmış.



                 15. Çalışma ortamı temizleyerek bir sonraki çalışmaya hazır hâle getirmiş.

                                                                      TABLO PUANI
             DEĞERLENDİRME: Bu ölçekten alınan puanın 100 üzerinden 70 ve üzeri olması öğrenmenin
             yeterli düzeyde olduğunu, 69 ve daha altında olması durumunda ise öğrenmenin yeterli olmadığını,
             etkinliğin tekrar edilmesi gerektiğini gösterir.
             Tablo puanını 100’lük sisteme dönüştürme işlemi: Tablodan alınabilecek en yüksek puan, her bir
             ölçüt için 5 puandır. Tabloda toplam 15 ölçüt vardır. Dolayısı ile tablodan alınabilecek en yüksek
             puan (15x5=75) yöntemiyle bulunur.
             Bu puanın 100’lük puana çevrilmesi için formül:
             PUAN= [(Tablo Puanı x 100) / Alınabilecek en yüksek toplam puan] formülü uygulanır.



                                                                                                     89
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96