Page 200 - GRAFİK TASARIM 11
P. 200

Etkinlik

              Aşağıda kitap kapağı tasarımı yapan grafik tasarımcılara yöneltilen sorulardan oluşan röportaj-
              lar bulunmaktadır. Bu röportajları okuyup 4.444-4.449 arasındaki kitap kapaklarını inceleyerek
              bu bölümün sonunda yer alan soruları cevaplayınız.
                 Ahmet Naci Fırat Röportajı



































                  Görsel 4.444:                                  Görsel 4.445:
                  “Suç Duyurusu”, kitap kapağı,                  “Kayıp Kentin Yakışıklısı”, kitap kapağı,
                  Ahmet Naci Fırat                               Ahmet Naci Fırat
              * Kitap kapaklarını tasarlamadan önce kitabın yazarı veya editörü tarafından nasıl bilgilendiri-
              liyorsunuz?
                Kitabı okuyacak zamanım varsa okumayı tercih ediyorum. Eğer zamanım yoksa yazardan
                veya editörden hikâyede önemli, draması yüksek ve sembol niteliği taşıyabilecek bölümlerle
                birlikte kitabın bir özetini istiyorum. Özet bana ulaştıktan sonra çalışmaya başlıyorum.
              * Kitap kapağının okuyucu üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu düşünüyorsunuz?
                Kitap ismi nasıl etkiliyorsa tasarımı da o derece etkiliyor. Güçlü bir isim, güçlü bir tasarım
                okuyucuyu mutlaka etkileyecek ve iletişime  geçip onu kendine çekecektir.
              * Kitap kapağının satışları ne oranda etkilediğini düşünüyorsunuz?
                Kitap kapaklarını, kitabın vitrini olarak görüyorum. Çarşıda iyi bir vitrin sizi nasıl çekiyorsa
                kitap kapakları da aynı şekilde etkiler. Dolayısıyla tasarım, satışı etkiler. Üstelik başarılı bir
                kitap ise bu mükemmel bir birliktelik yaratır. Sonuç ise daha başarılı olur.
              * Kitap kapağı tasarlarken kişisel olarak önem verdiğiniz dengeler (renk, tipografi, görsel kul-
              lanımı vb.) nelerdir?
                Karışıklıktan, kalabalıktan, karmaşadan hoşlanan bir insan değilim. Bu karakterim tasarım-
                larıma da yansıyor. Her yaptığım tasarımda, fikre dayalı basit bir anlatım yakalamaya veya
                bulmaya çalışıyorum. Sonrasında tabii ki ortaya çıkan fikir, rengi ve tipografiyi belirliyor. Ama
                fazla renk kullanmamaya özen gösterdiğimi de söyleyebilirim.

              * Kitap kapaklarını tasarlarken hangi durumlarda ve nasıl bir malzeme farklılığına (farklı bir cilt,
              farklı bir baskı, farklı bir bıçak vs.) gidiyorsunuz?
                Bu tamamiyle bulduğunuz fikirle ilgilidir. Kapağa özel bir bıçak atabilirsiniz, ekstra renklerle
                veya farklı bir malzeme ile bir tasarım yapabilirsiniz.

             198
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205