Page 227 - GRAFİK TASARIM 11
P. 227

Etkinlik

                 Ünite sonunda yer alan ambalajla ilgili çıkarımlarınızı ve aşağıdaki metni okuyunuz. Edindiği-
                 niz bilgi ve fikirler ışığında görseldeki kutu açılımını da dikkate alarak 5x5x5 cm ölçülerinde bir
                 krem kutusu tasarlayınız.
                                                    Ambalaj Tasarımı Öncesi Hatırlatmalar
                                                    •   Hedef kitle tanınmalıdır.
                                                    •   Ürünün faydalarını ön plana çıkarmak gerekir. Ürü-
                                                        nün  tadı,  kullanım  özellikleri  alım  tercihlerinde  ön
                                                        plandadır.
                                                    •   Tasarımda  mutlaka  konsept  olmalıdır.  Ürün  tasarı-
                                                        mıyla raflarda olan rakiplerinden net bir şekilde ay-
                                                        rılmalıdır.
                                                    •   Fiyat ve maliyetin ne olacağını düşünmek gereklidir.
                                                        Ambalaj  tasarımı maliyeti  ile  ürün  maliyeti  ve satış
                                                        fiyatı göz önünde bulundurulmalıdır.
                 •   Tasarım aynı zamanda üreticiye hız, maliyette düşüklük, paketlemede kolaylık, satın alan-
                     lar için kullanım kolaylığı sağlamalıdır.
                 •   Tasarımı yapılan ürünün raflarda yan yana hangi ürünlerle sergileneceği, marketin stan-
                     dart aydınlatmasında nasıl görüneceği ve aynı türdeki ürünlerle rekabet edeceği düşünül-
                     melidir.
                 •   Tüketicilerin satın alma kararları incelenerek bu doğrultuda ambalaj daha güçlü hâle ge-
                     tirilmelidir.
                 •   Ambalaj kolay stoklanabilir olmalı, büyük hacimde olmamalıdır.
                 •   Ürünün birden fazla çeşidi varsa bu çeşitlilik arasındaki ayrımın güçlü olup olmadığına ve
                     aralarında bir bütünlük olup olmadığına dikkat edilmelidir.
                 •   Ambalajda ürünü görme ve inceleme imkânı satış açısından olumlu etki yaratır. Bu durum
                     dikkate alınarak ambalaj tasarlanmalıdır.
                 •   Tüketiciye ne satın aldığını gösterebilme firmanın ürününe güvendiğini gösteren nitelikte
                     bir mesaj verir.
                 •   Ürünün markalaşmasına yardımcı olacak renk kodları belirlenmelidir.
                 •   Kullanılan görseller onlarca kelimeden daha hızlı ve daha akılda kalıcı olacaktır. Bu ne-
                     denle ambalajlarda herkesçe bilinen ve markaya ait ikonik görseller kullanılmalıdır.
                 •   Kaliteli baskı çok önemlidir.
                 Kısaca tüketicinin bir ürünü 4. saniyede aldığı unutulmamalı, çarpıcı, etkili ve görseli güçlü
                 ambalajlar tasarlanmalıdır.



                     Etkinlik

                 4.541 ve 4.542 numaralı görsellerde Emre Becer’in öğrencilerinin resim defteri kapağı, kuru
                 boya ve keçeli kalem için tasarlamış oldukları ambalaj tasarımlarını görmektesiniz. Bu görsel-
                 ler ışığında daha önce resim defteri için hazırladığınız illüstrasyonu resim defterinin kapağına
                 ve kuru boya ambalajına uygulayınız.


















                   Görsel 4.541: Ambalaj, Mesut Uğurlu          Görsel 4.542: Ambalaj, Gizem Özöver

                                                                                                         225
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232