Page 222 - GRAFİK TASARIM 11
P. 222

Etkinlik

              4.534-4.539 arasındaki görselleri inceleyip metni okuyarak farklı ambalajlarda satışa sunulan
              balların tüketici üzerindeki etkisi ile ilgili soruları cevaplayınız.
              İçeriğin karton kutu veya plastik kap içinde sunulması, ambalajın ürünü tanımlama ve fiyat algı-
              sı konusunda farklı bir kalite olgusu uyandırır. Farklı değerler arayan tüketicinin sosyoekonomik
              yapısına göre direkt olarak kalite, ucuz, pahalı ayrımına neden olur. Karton kutuda satılan ürün,
              poşette satılan üründen daha pahalı bir ürün olduğu algısını yaratır. Siyah zeminli, altın yaldızlı
              bir gıda ürünü ambalajı onun özel bir seriye ait olduğunu gösterebilir. Keten kumaşa sarılı ya
              da üzerinde keten kumaş kullanılmış bir gıda ürünü ise doğal olduğu hissini tüketicisine verir.

              1.  Hangi malzemenin içindeki bal, ucuz algısı oluşturur?
              2.  Hangi malzemeden üretilmiş bal ambalajı pahalı algısı oluşturur?
              3.  Hangi malzemeden üretilmiş bal ambalajı daha doğal algısı oluşturur?
              4.  Ambalajda kullanılan rengin (siyah, kırmızı, altın, gümüş vb.) tüketici üzerindeki etkisi nedir?
              5.  Aynı kalitedeki bal, farklı malzemeden üretilmiş ambalajlarda sunulduğunda tüketici üzerin-
                 de bıraktıkları etki farklı mıdır? Farklı ise neden farklıdır?
              6.  Ürün, ürünün kullanım alanı, ambalajın tasarımı ve ambalaj için seçilen malzeme ile ilgili
                 fikirlerinizi ünite sonunda yer alan “Çıkarımlarım” bölümüne yazınız (s.227).


























                Görsel 4.534: Bal ambalajı   Görsel 4.535: Bal ambalajı    Görsel 4.536: Bal ambalajı

























                Görsel 4.537: Bal ambalajı   Görsel 4.538: Bal ambalajı    Görsel 4.539: Bal ambalajı


             220
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227