Page 217 - GRAFİK TASARIM 11
P. 217
SINIF DIŞI ETKİNLİK
Aşağıda verilen Pablo Picasso, Salvador Dali, Henri Matissse ve Wassily Kandisky’nin sergi afişlerini
inceleyiniz. Siz de açacağınız olası resim serginizin afişini tasarlayınız. Tasarladığınız afişi sınıfa geti-
rerek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Görsel 4.192. Afiş Görsel 4.193. Afiş Görsel 4.194. Afiş Görsel 4.195. Afiş
ARAŞTIRMA
20. yüzyıl başlarında ortaya çıkan ArtsandCrafts, Art Nouveau, Kübizm, Futurizm, Dadaizm, Sürrea-
lizm, De Stijl, Bauhaus, Süprematizm, Konstrüktivizm gibi modern sanat akımları grafik tasarımı da
etkilemiştir. Bu sanat akımları sayesinde sanatçılar, grafik ve afiş sanatında yeni görsel anlatım dilleri
ortaya çıkarmıştır. Yukarıda adı geçen sanat akımlarını ve bu akımların öncü sanatçılarını araştırınız.
Araştırma sonucunda elde ettiğiniz bilgi ve görselleri bir dosya hâline getirerek okulda bir sergi hazır-
layınız.
4.6.3. Afiş Tasarlama Süreci
Afiş bir mesajı, ürünü veya hizmeti hedef kitleye ulaştırmak
için görsel yoldan yapılan bir tanıtım çalışmasıdır. Bir ürünün
sayfalarca yazılarak yapılabilecek reklam ve tanıtımının
afişlerdeki tek görselle yapılma çabası, afiş tasarımının ve
buna ön hazırlık sürecinin doğru şekilde tamamlanmasını
gerekli kılar. Bu sebeple afiş tasarlama sürecinde, öncelikle
tasarımın amacı, hedef kitle, mesaj, renkler, tipografi ve
resimler gibi unsurlar belirlendikten sonra afişin doğru
tekniklerin kullanıldığı üst düzey bir tasarımla hazırlanması
gerekir (Görsel 4.196).
Afişte doğru yazı karakterinin seçimi, kullanılan renklerin
uyumu ve görsellerin konumu ile seçimi oldukça önemli
olduğundan tasarımcı, teknik bilgisinin ve yeteneğinin
farkında olmalı; fikirlerini dışa vurmayı ve bu fikirleri çeşitli
araçlar kullanarak etkili bir görsellikle sunmayı bilmelidir.
Afiş tasarlama süreci, müşteri ile yakın iş birliği gerektirir ve
müşterinin ihtiyaçlarına uygun bir tasarımın ortaya çıkması
için, tasarımcının geri bildirimleri dikkate alması önemlidir. Görsel 4.196. Afiş, Pierre Bernard
215

