Page 214 - GRAFİK TASARIM 11
P. 214

Afiş çeşitleri:

                                         Reklam afişleri: Bir ürün ya da hizmeti tüketiciye duyurmak,
                                         tanıtmak amacıyla kullanılır. Yaygın kullanım alanları içerisinde
                                         moda,  endüstri,  kurumsal  reklam,  basın  yayın,  gıda  ve  tu­
                                         rizm vardır.  Kullanım amacı oldukça basittir ve bu basit amaç,
                                         hedeflenen  tüketiciyi  satın  alma  davranışına  yöneltmektir.
                                         Ürününün  satılmasını  ve  markanın  tanınırlığını  sağlamak  ya
                                         da  satışı  hâlen  devam  eden  bir  ürüne  olan  talebi  arttırmak
                                         amacıyla tasarlanır (Görsel 4.177).

                                         Kültürel afişler: Festival, seminer, sempozyum, konser, sine-
                                         ma, tiyatro, sergi ve spor gibi kültürel etkinlikleri tanıtmak ve
                                         duyurmak amacıyla kullanılır. Kültürel afişlerin kalıcılık değeri,
                                         diğer afiş türlerininkine oranla daha fazladır. Sanat ile iç içe
          Görsel 4.177. Afiş tasarımı,
          Mustafa Azaklı                 olan kültürel afişlerin bir sanatsal değer kazanma ihtimali her
                                         zaman vardır (Görsel 4.178).


































                                                        Görsel 4.178. Afiş tasarımı, Zülfükar Sayın
                                         Sosyal afişler: Ticari kaygı gütmeyen, toplumu bilinçlendirmeyi
                                         amaçlayan afiş türüdür. Taşıdığı mesajı en yalın hâliyle anlat-
                                         maya çalışır. İnsanları, hayvanları, doğayı koruma vb. mesajları
                                         vermek; bireyleri bilinçlendirip insanın düşünce ve eylemle­
                                         rini  olumlu  yönde  değiştirmek  ya  da  geliştirmek  amaçlarıy-
                                         la  kullanılır.  Sağlık,  ulaşım,  sivil  savunma,  trafik,  çevre  gibi
                                         konularda  eğitici  ve  uyarıcı  nitelikleri  vardır  (Görsel  4.179).
                                         Politik düşünceleri savunmak ya da siyasi partileri tanıtmak
         Görsel 4.179. Afiş tasarımı, 22 Mart
         Dünya Su Günü afişi, Refik Yalur  amaçlarıyla da kullanılabilir.

         212
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219