Page 214 - GRAFİK TASARIM 11
P. 214
Afiş çeşitleri:
Reklam afişleri: Bir ürün ya da hizmeti tüketiciye duyurmak,
tanıtmak amacıyla kullanılır. Yaygın kullanım alanları içerisinde
moda, endüstri, kurumsal reklam, basın yayın, gıda ve tu
rizm vardır. Kullanım amacı oldukça basittir ve bu basit amaç,
hedeflenen tüketiciyi satın alma davranışına yöneltmektir.
Ürününün satılmasını ve markanın tanınırlığını sağlamak ya
da satışı hâlen devam eden bir ürüne olan talebi arttırmak
amacıyla tasarlanır (Görsel 4.177).
Kültürel afişler: Festival, seminer, sempozyum, konser, sine-
ma, tiyatro, sergi ve spor gibi kültürel etkinlikleri tanıtmak ve
duyurmak amacıyla kullanılır. Kültürel afişlerin kalıcılık değeri,
diğer afiş türlerininkine oranla daha fazladır. Sanat ile iç içe
Görsel 4.177. Afiş tasarımı,
Mustafa Azaklı olan kültürel afişlerin bir sanatsal değer kazanma ihtimali her
zaman vardır (Görsel 4.178).
Görsel 4.178. Afiş tasarımı, Zülfükar Sayın
Sosyal afişler: Ticari kaygı gütmeyen, toplumu bilinçlendirmeyi
amaçlayan afiş türüdür. Taşıdığı mesajı en yalın hâliyle anlat-
maya çalışır. İnsanları, hayvanları, doğayı koruma vb. mesajları
vermek; bireyleri bilinçlendirip insanın düşünce ve eylemle
rini olumlu yönde değiştirmek ya da geliştirmek amaçlarıy-
la kullanılır. Sağlık, ulaşım, sivil savunma, trafik, çevre gibi
konularda eğitici ve uyarıcı nitelikleri vardır (Görsel 4.179).
Politik düşünceleri savunmak ya da siyasi partileri tanıtmak
Görsel 4.179. Afiş tasarımı, 22 Mart
Dünya Su Günü afişi, Refik Yalur amaçlarıyla da kullanılabilir.
212

