Page 280 - GRAFİK TASARIM 11
P. 280
DERS İÇİ ETKİNLİK
Etkinlik Adı : Geleneksel animasyon
Etkinlik Amacı : Geleneksel animasyon yöntemiyle karakter çizimi ve hareketlendirme
yapmak
Etkinlik Süresi : 20 dakika
Gerekli Materyaller : Defter, kalem, silgi
Aşağıda verilen açıklamadan yola çıkarak bir flipbook animasyon hazırlayınız. Hazırladığınız ani-
masyonu sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Patenti John Barnes Linnett’e ait olan “flipbook”;
doğrusal bir dizinin kullanıldığı ilk animasyon üretme
yöntemidir. Animasyonun hikâyesine göre hazırlanmış
çizgi veya fotoğraflar, sayfalara yerleştirilir.
Hikâye, defterin son sayfasından başlar ve ilk sayfasın-
da biter. Sayfaların hızlı bir şekilde ilerletilmesi sonucu
oluşturulan hikâye, izleyene hareketli olarak aktarılır.
Defterin ilk sayfasına gelindiğinde animasyon sonlanır,
hikâyenin tekrar oynatılması için sayfaların tekrar çevrilme-
si gerekir (Görsel 4.266).
Görsel 4.266. Flipbook
ARAŞTIRMA
Animasyon zaman içinde kabul gören 12 temel prensip üzerinde şekillenmiştir. Bu prensipler:
Squash and Stretch (Bastırma ve Gerdirme), Anticipation (Beklenti), Staging (Evreleme), Straight Ahe-
ad Action and Pose to Pose (Düz İleri Eylem ve Pozdan Poza Geçiş), Follow Through and Overlapping
Action (Takip Eden ve Çakışan Eylem), Slow In and Slow Out (Yavaş Giriş ve Çıkış), Arcs (Eğriler), Se-
condary Action (İkincil Eylem), Timing (Zamanlama), Exaggeration (Abartı), Solid Drawing (Katı Çizim),
Appeal (Çekicilik)’tir.
Animasyonda kullanılan yukarıda sıralanmış prensiplerden biri hakkında araştırma yapınız. Yaptığınız
araştırma sonucunda elde ettiğiniz bilgilerden oluşan bir dosya hazırlayınız ve dosyanızı sınıfta arka-
daşlarınızla paylaşınız.
SINIF DIŞI ETKİNLİK
Kendinizi bir animasyon karakteri olarak hayal ediniz, bu karakteri altı kareden oluşan bir animasyon
olarak çiziniz ve renklendiriniz. Oluşturduğunuz animasyonu okul panosunda sergileyiniz.
278