Page 280 - GRAFİK TASARIM 11
P. 280

DERS İÇİ ETKİNLİK



                    Etkinlik Adı     : Geleneksel animasyon
                    Etkinlik Amacı   : Geleneksel animasyon yöntemiyle karakter çizimi ve hareketlendirme
                                        yapmak
                    Etkinlik Süresi   : 20 dakika
                    Gerekli Materyaller  : Defter, kalem, silgi

                    Aşağıda verilen açıklamadan yola çıkarak bir flipbook animasyon hazırlayınız. Hazırladığınız ani-
                    masyonu sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
                                                Patenti  John  Barnes  Linnett’e  ait  olan  “flipbook”;
                                                doğrusal bir dizinin  kullanıldığı ilk animasyon üretme
                                                yöntemidir.  Animasyonun hikâyesine göre hazırlanmış
                                                çizgi veya fotoğraflar, sayfalara yerleştirilir.


                                                Hikâye, defterin son sayfasından başlar ve ilk sayfasın-
                                                da biter. Sayfaların hızlı bir şekilde  ilerletilmesi sonucu
                                                oluşturulan  hikâye,  izleyene  hareketli  olarak    aktarılır.
                                                Defterin ilk sayfasına gelindiğinde animasyon sonlanır,
                                                hikâyenin tekrar oynatılması için sayfaların tekrar çevrilme-
                                                si gerekir (Görsel 4.266).
                    Görsel 4.266. Flipbook



                   ARAŞTIRMA



                   Animasyon zaman içinde kabul gören 12 temel prensip üzerinde şekillenmiştir. Bu prensipler:
                   Squash and Stretch (Bastırma ve Gerdirme), Anticipation (Beklenti), Staging (Evreleme), Straight Ahe-
                   ad Action and Pose to Pose (Düz İleri Eylem ve Pozdan Poza Geçiş), Follow Through and Overlapping
                   Action (Takip Eden ve Çakışan Eylem), Slow In and Slow Out (Yavaş Giriş ve Çıkış), Arcs (Eğriler), Se-
                   condary Action (İkincil Eylem), Timing (Zamanlama), Exaggeration (Abartı), Solid Drawing (Katı Çizim),
                   Appeal (Çekicilik)’tir.
                   Animasyonda kullanılan yukarıda sıralanmış prensiplerden biri hakkında araştırma yapınız.  Yaptığınız
                   araştırma sonucunda elde ettiğiniz bilgilerden oluşan bir dosya hazırlayınız ve dosyanızı sınıfta arka-
                   daşlarınızla paylaşınız.



                   SINIF DIŞI ETKİNLİK



                    Kendinizi bir animasyon karakteri olarak hayal ediniz, bu karakteri altı kareden oluşan bir animasyon
                    olarak çiziniz ve renklendiriniz. Oluşturduğunuz animasyonu okul panosunda sergileyiniz.












         278
   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285