Page 275 - GRAFİK TASARIM 11
P. 275
Cel animasyonda resimlerin ana hatları cel tabakanın ön
yüzeyine çizilir, fırça izlerinin belli olmaması için de cel tabakanın
arka yüzeyi boyanırdı. Geleneksel animasyonda taslaklar,
1960’lara kadar elle mürekkeplenirken 1960’lardan sonra
kuru fotokopi tekniği olan xerograph ile mürekkeplenmeye
başlandı. 1985 yılında piyasaya çıkan ve ilk kez “The Black
Cauldron”da kullanılan animasyona fotoğraf aktarım sürecinin
geliştirilmesi cel animasyondaki atılımdır (Görsel 4.253).
Dijital Animasyon Yöntemleri
Bilgisayarda bulunan tüm veriler, orijinali ne olursa olsun
bilgisayar ortamında ortak bir dijital temel kullanılarak birbirine
bağlanır. Bu da animatörlere, bir modelden diğer modele veri
dönüştürme imkânı sağlar. Bu sayede ses dosyalarının görüntü
hâline gelmesi insan hareketlerinin yakalanması ve renklere
dönüştürülmesi gerçekleşir. Görsel 4.253. The Black Cauldron afişi
Animatör, görüntü verileri birbirinden ayrı olduğu için her
bir öge üzerinde rahatlıkla çalışabilme olanağına sahiptir ve
bir seri içerisindeki her bir imajı birim zamanda tek bir frame
(kare) olarak hazır hâle getirebilir. Bilgisayarlar, animatörlerin
hem gerçek zamanda hem de gerçek zamanlı verileri
dönüştürmelerinde onlara çok sayıda ve çok hızlı fırsatlar
vermektedir.
Animatörler bu sayede etkileşimli sanal ortamlarda gerçek
zamanlı olarak hem iki hem de üç boyutlu animasyonlarla
çalışabilir. Onlar için bilgisayarlar, her geçen gün genişleyen
yeni çalışma alanları ve olanakları sağlayan araçlar hâline
gelmiştir (Görsel 4.254).
Görsel 4.254. Tales Of The Night’tan bir sahne
İki Boyutlu Animasyon: Geleneksel iki boyutlu animasyondan
farklı olarak, vektörel tabanlı programlar kullanılarak bilgisayar
ortamında oluşturulan ve iki boyutlu sanatsal çalışma
alanında hareket yaratma üzerine kurgulanan animasyon
273