Page 275 - GRAFİK TASARIM 11
P. 275

Cel  animasyonda  resimlerin  ana  hatları  cel  tabakanın  ön
            yüzeyine çizilir,  fırça izlerinin belli olmaması için de cel tabakanın
            arka  yüzeyi  boyanırdı.  Geleneksel  animasyonda  taslaklar,
            1960’lara  kadar  elle  mürekkeplenirken  1960’lardan  sonra
            kuru  fotokopi  tekniği  olan  xerograph  ile  mürekkeplenmeye
            başlandı.  1985  yılında  piyasaya  çıkan  ve  ilk  kez  “The  Black
            Cauldron”da kullanılan animasyona fotoğraf aktarım sürecinin
            geliştirilmesi cel animasyondaki atılımdır (Görsel 4.253).

            Dijital Animasyon Yöntemleri

            Bilgisayarda  bulunan  tüm  veriler,  orijinali  ne  olursa  olsun
            bilgisayar ortamında ortak bir dijital temel kullanılarak birbirine
            bağlanır. Bu da animatörlere, bir modelden diğer modele veri
            dönüştürme imkânı sağlar. Bu sayede ses dosyalarının görüntü
            hâline gelmesi insan hareketlerinin yakalanması ve renklere
            dönüştürülmesi gerçekleşir.                                    Görsel 4.253. The Black Cauldron afişi

            Animatör,  görüntü  verileri  birbirinden  ayrı  olduğu  için  her
            bir öge üzerinde rahatlıkla çalışabilme olanağına sahiptir ve
            bir seri içerisindeki her bir imajı birim zamanda tek bir frame
            (kare) olarak hazır hâle getirebilir. Bilgisayarlar, animatörlerin
            hem  gerçek  zamanda  hem  de  gerçek  zamanlı  verileri
            dönüştürmelerinde  onlara  çok  sayıda  ve  çok  hızlı  fırsatlar
            vermektedir.
            Animatörler  bu  sayede  etkileşimli  sanal  ortamlarda  gerçek
            zamanlı  olarak  hem  iki  hem  de  üç  boyutlu  animasyonlarla
            çalışabilir. Onlar için bilgisayarlar, her geçen gün genişleyen
            yeni  çalışma  alanları  ve  olanakları  sağlayan  araçlar  hâline
            gelmiştir (Görsel 4.254).





















                          Görsel 4.254. Tales Of The Night’tan bir sahne
            İki  Boyutlu  Animasyon: Geleneksel iki boyutlu animasyondan
            farklı olarak, vektörel tabanlı programlar kullanılarak bilgisayar
            ortamında  oluşturulan  ve  iki  boyutlu  sanatsal  çalışma
            alanında  hareket  yaratma  üzerine  kurgulanan  animasyon


                                                                                                   273
   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280