Page 274 - GRAFİK TASARIM 11
P. 274

Geleneksel Animasyon Yöntemleri

                                         Klasik  animasyon,  cel  animasyon  veya  el  çizimi  animasyon
                                         olarak da bilinen geleneksel animasyon; en eski ve en popüler
                                         animasyon  tekniklerinden  biridir.  Bu  tekniğin  kullanılarak
                                         yapıldığı  animasyonlarda  yer  alan  çerçevenin  içindeki  her
                                         bir karikatür elle çizilerek çalışılır (Görsel 4.250). Geleneksel
                                         animasyon yöntemlerinde derinlik bir illüzyon olarak tasarlanır.

                                         Geleneksel animasyonda bir hareketin yanlış olduğuna dair bir
                                         izlenim yaratmamak için her bir çizim parçasının öncekinden
                                         farklı  olması  gerekir.  Bu  farklı  çizimler,  “cel”  olarak  bilinen
                                         şeffaf asetat tabakalarına resmedilir. Çizgilerin ters tarafında
                                         belirtilen  alanlar,  istenilen  renk  ve  tonlarda  boyanarak
                                         doldurulur.  Bitmiş  karakter  “cel”leri,  daha  sonra  “rostrum”
                                         adı verilen ve animasyon filmler için özel olarak tasarlanmış
                                         bir  kamera  yardımı  ile  sinema  filmleri  üzerine  fotoğraflanır
                                         (Görsel 4.251).

          Görsel 4.250. Animasyon hareket
          aşamaları

























                                                       Görsel 4.251. Geleneksel animasyon kamerası
                                         Cel Animasyon: Geleneksel animasyon yöntemleri içerisinde
                                         en çok kullanılanıdır. “Selüloit” kelimesinin kısaltması olan “cel”,
                                         nesnelerin üzerine çizildiği veya boyandığı şeffaf bir sayfadır.
                                         Selüloid,  selüloz  nitrat  ve  kafurdan  oluşur.  Animasyonun  ilk
                                         zamanlarında kullanılmıştır. Yanıcı olduğundan güvenli olmayışı
                                         ve  boyutsal  açıdan  da  ortaya  çıkan  dengesizliği,  selüloidin
                                         yerini zamanla asetata bırakmasına neden olmuştur.  Bu şeffaf
                                         asetat tabakalarına resmedilip boyanan her bir frame (kare),
                                         kamera  yardımıyla  tek  tek  filme  alınır  ve  bunlarda  hareket
                                         algısı  oluşturulur.  Cel  animasyon  yöntemlerinde  üçüncü
                                         boyut, genellikle resmin derinliğini etkileyen bazı elemanların
         Görsel 4.252. Asetat boyama     kullanılmasıyla başarılır. (Görsel 4.252).

         272
   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279