Page 277 - GRAFİK TASARIM 11
P. 277
oluşturulur. Üç boyutlu animasyon programında oluşturulan Z Ekseni
z
nesnelerin X, Y, Z ekseninde bulunması, iki boyutlu animasyon
ve üç boyutlu animasyon arasındaki en belirgin farklardan
biridir. İki boyutlu animasyonun tüm eylemleri X ve Y
eksenlerinde gerçekleştirildiği için düz bir animasyondur.
Üç boyutlu animasyon ekstra Z ekseni içerir bu Z ekseni, YZ Düzlemi Y Ekseni
animasyona derinlik veya üç boyutluluk özelliğini kazandırır Taşınacak obje y
(Görsel 4.258).
Üç boyutlu animasyon, iki boyutlu animasyonda yapılması XY Düzlemi
mümkün olmayanları yapmamızı sağlar. Üç boyutlu
animasyonun temel amacı gerçek dünya ile aynı fiziksel
özelliklere sahip gerçekliğin sağlanması olduğundan üç ZX Düzlemi
boyutlu modeller, oluşturuldukları andan itibaren bir fiziksel
nesne olarak tanımlanabilir. Bu modeller; farklı ışık kaynakları x
kullanılarak aydınlatılabilir, bir kamera sayesinde yukarıdan X Ekseni
aşağıya taşınarak hareket ettirilebilirler. Görsel 4.258. x, y, z ekseni
Kameranın üç boyutlu olarak hareket ettirilmesi üç boyutlu
gerçekçi nesneler oluşturmaya olanak sağlar. İki boyutlu
animasyonda her şey çizilir. Bu da animasyonda yer alan her
şeyin kamera açısına göre tekrar çizilmesi demektir.
Üç boyutlu modellerin veya nesnelerin dikkatli bir şekilde
manipüle edilmesiyle animasyon veya hareket illüzyonu veren
resim dizileri üç boyutlu yazılım içinde gerçekleştirilebilir.
Üç boyutlu nesne üretme prosedürü üç ana bölüme ayrılır.
Bunlar: Modelleme, düzen ve animasyon (layout), işleme
(rendering) olarak adlandırılır (Görsel 4.259).
Görsel 4.259. Mustafa Azaklı
Modelleme, belirli bir sahnede üç boyutlu nesne üretme
prosedürünü tanımlayan ilk evredir. Düzen (layout)
ve animasyon aşaması, belirli bir sahnede nesnelerin
konumlandırılması ve animasyon için izlenen süreci tanımlar.
Son olarak işleme (rendering), tamamlanmış bilgisayar
275