Page 319 - GRAFİK TASARIM 11
P. 319

GÜLER  Tuğcan,  “Yazılı  Tarihin  Başlangıcından  Günü-  OKAY Ayla, Kurum Kimligi, MediaCat Kitapları,  İstanbul,
                     müz Dünyasına Piktogramların İşlevi Üzerine Bir   2008.
                     Değerlendirme»  İdil, 5 (25), s.1521-1538, 2016.
                                                               ÖZGÜÇ Agah, Afişlerle Türk Sineması, Mimeray Grafik
               İÇMELİ Mürşide, “Çağdaş Açıdan Türk Grafik Sanatları”,   Ürünler Basım Tesisleri, İstanbul, 2002.
                     1.  Uluslararası  Sempozyum,  Türkiye’de  Sana-
                     tın Bugünü ve Yarını, 1985, s.61-67.      ÖZKARAMAN Meltem, “Ürün Kimliğinin Belirleyiciliğinde
                                                                     Ambalaj ve Kimlik İ lişkilerinin Temel  İkeleri”, Yük-
               İPŞİROĞLU  Nazan,  Sanatta  Devrim,  Remzi  Yayınevi,   sek Lisans Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi Fen Bi-
                     İstanbul,1993.                                  limleri Enstitüsü, İ stanbul, 1999.
               İSTEK Ragıp, Görsel İletişimde Tipografi ve Sayfa Dü-  ÖZSEZGİN  Kaya,  “Türk  Grafik  Sanatının  Gelişim  Evre-
                     zeni, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2005.        leri”, Milliyet Sanat Dergisi, s.4-6, İstanbul, 1982.
               İŞLER  Ahmet  Şinasi,  “Mimar  Sinan  Üniversitesi  Özgün   ÖZSEZGİN  Kaya,  ASLIER  Mustafa,  Başlangıçtan  Bu-
                     Baskı Resim Atölyesi”, Sanat Çevresi, 1985, s.12.  güne  Çağdaş  Türk  Resim  Sanatı  Tarihi, Tilgat
                                                                     Yayınları, İstanbul, 1989.
               KABALCI Ahmet, Cumhuriyet Öncesi ve Sonrası Matbaa
                     ve Basın Sanayii, Cem Ofset, İstanbul, 1998.  .ÖZTUNA  Yakup,  “Osmanlı’da  Baskı  Sanatı”,  Tarih  ve
                                                                     Medeniyet Dergisi, s. 1-5, 1995.
               KARAMUSTAFA, Sadık, 21. yüzyıl Türkiyesi`nde Görsel
                     İletişim  Tasarımı  Eğitimi,  Yayımlanmamış   ÖZTUNA  H. Yakup,  Görsel  İletişimde  Temel  Tasarım,
                     Sanatta Yeterlik Tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar   Tibyan Yayıncılık, İstanbul, Kasım 2007.
                     Üniversitesi, İstanbul, 2003.
                                                               SARIKAVAK, Namık K, Sayısal Tipografi 2; Batı’da ve Ül-
               KAYA Bahar Ülker, “Kurum Kimligi, Kurumsal Tasarım ve   kemizde Sayısal Harf/Font Tasarımcıları, Başkent
                     Kuram Dergisi”, Kurumsal Kimlik, Mayıs, Cilt 3, S.   Üniversitesi GSTMF Yayınları, Ankara, 2005.
                     4, S.11, 2006.
                                                               SEVİM Mustafa, Gravürlerle Türkiye, İstanbul, 1996.
               KAYALAR Burcu, Türk Grafik Tasarımcıları IV., Altarnatif
                     Yayıncılık, İstanbul, 1. Basım 2003.      PEKMEZCİ Hasan, Tüm Yönleriyle Serigrafi İpek Bas-
                                                                     kı, İlke Yayınları, Ankara, 1992.
               KÜÇÜK Orhan, “Tüketici Satın alma Davranısında Amba-  RUARI, The Thames and Hudson Manual of Typograp-
                     lajın  Rolü”,  Pazarlama  Dünya  Dergisi,  S.2,  s.25,
                     2002.                                           hy, Thames and Hudson Ltd, London, 1980.
               TEKİN Şinasi, Eski Türklerde Yazı, Kâğıt, Kitap ve Kâ-  SAKA  Mehmet,  “Kültürlerin  Grafik  Tasarım  Yönünden
                                                                     Ürün Kimliğine Etkisi ve Çağdaş Çözümler”, Yük-
                     ğıt Damgaları, Eren Yayıncılık, İstanbul, 1993.
                                                                     sek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bi-
               KETENCİ  Hasan  Fehmi,  BİLGİLİ,  Can,  Görsel  İletişim   limler Enstitüsü, İ stanbul, 1997.
                     ve Grafik Tasarımı, Beta Basım Yayıncılık, İstan-
                     bul, 2006.                                SARIKAHYA Ercan, “Grafik Tasarımı Eğitiminde Hareketli
                                                                     Grafik Tasarımı Dönemi”, Sanat ve Tasarım Der-
               KÜÇÜKCAN  Berrin,  “Dünden  Bugüne  Matbaanın  Serü-  gisi, Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi,
                     veni”, Türk Kütüphaneler Derneği Dergisi, 2006   Aralık 2014.
               LAURER,  Valerie  Vago,  Area-100  Graphic  Designer,   SARIKAVAK, Namık Kemal, Tipografinin Temelleri, Do-
                     Phaidon Pres Limited, London, 2003.             ruk Yayımcılık, Ankara, 1997.
               LORENC John, vd. What is Exhibition Design?, A Roto   SARIKAVAK,  Namık  Kemal,  Görsel  İletişim  ve  Grafik
                     Vision Book SA., Switzerland, 2007.             Tasarımda Çağdaş Tipografinin Temelleri, Seç-
                                                                     kin Yayıncılık, Ankara, 2004.
               MADEN Sait, “Türk Grafik Tasarımı Kendine Yeni Bir Geç-
                     miş Arıyor”, Hürriyet Gösteri, S.34, s.74-77, Eylül   SÖZEN Metin, TANYELİ Uğur, Sanat Kavram ve Terim-
                     1983.                                           leri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, 2015.
               MERTER  Ender,  Cumhuriyet’i  Afişleyen  Adam  İhap   T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTAÖĞRETİM GENEL
                     Hulusi  Görey  110  Yaşında,  Literatür  Yayıncılık,   MÜDÜRLÜĞÜ,  Güzel  Sanatlar  Lisesi  11.  Sınıf
                     İstanbul, 2008.                                 Grafik Tasarım Dersi Öğretim Programı, MEB, An-
                                                                     kara, 2016.
               MIJSENAAR Paul, “Signage to the Rescue”, Information
                     Design Workbook, Haz. Kim Baer, Rockport Pub-  TANSUĞ Sezer, Çağdaş Türk Sanatı, 2. Baskı, Remzi
                     lishers, Massachusetts, 2008.                   Kitabevi, İstanbul, 1981.
               NOYAN E. Nazlı, “60 ve 70‟lerin Yeşilçam Afişleri”, Grafik   TEKCAN Süleyman Saim, “Ağaç Baskı Teknolojisi ve Sa-
                     Tasarım İletişim Kültürü Dergisi, S.11, s. 34-44,   natsal Baskılar”, Türkiye’de ve Almanya’da Ağaç
                     Ağustos, 2007.                                  baskı  Sanatı,  Hacettepe  Üniversitesi  Güzel  Sa-
                                                                     natlar Fakültesi Yayınları, Ankara, 1996,  s.83-85.
               NOYAN E. Nazlı, “Sinema Afişleriyle Anlatılan Tarih “5555
                     Afişle  Türk  Sineması”  Türker  İnanoğlu”  Grafik   TEKER Ulufer, Grafik Tasarım ve Reklam, 2. Baskı, Do-
                     Tasarım İletişim Kültürü Dergisi, S.11, s.46-49,   kuz Eylül Yayıncılık, İzmir, 2002.
                     Ağustos 2007.
                                                               TEPECİK Adnan, “Cumhuriyet Dönemi İlk Türk Grafik Sa-
               ODABAŞI Hatice Aslan, Grafikte Temel Tasarım, Yorum   natçısı”, Kültür Sanat Dergisi, 1995, s. 87-91.
                     Sanat, İstanbul, 2006.
                                                               TEPECİK Adnan, Grafik Sanatlar, Detay Yayınları, Anka-


                                                                                                         317
   314   315   316   317   318   319   320   321   322