Page 30 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 30
2. ÜNİTE
17. yüzyıl Hollanda natürmort resminin en önemli isimlerinden bir
diğeri Adriaen Coorte (1665-1707), kompozisyonlarında sıklıkla taş bir
masanın üzerine yerleştirilmiş farklı unsurlara odaklanmıştır. Bir kase
kirazı, egzotik kabuklardan oluşan bir düzenlemeyi veya bir salkım
kuşkonmazı tasvir ederken sahnelerine unutulmaz bir zamansızlık
katmıştır. Coorte, tablodaki beyaz kuşkonmaz demetini bir tutam
kırmızı kuş üzümüyle dengelemiş; yumuşak ışık, atmosfer ve doku ile
mor, yeşil, beyaz ve kırmızılardan oluşan hassas bir palet kullanarak
kompozisyonu zenginleştirmiştir (Görsel 2.4).
Bu ressamlar, natürmort resminin gelişimine büyük katkıda bulunmuş
ve bu sanat türünün gelecek nesillerdeki gelişimine ilham vermişlerdir.
Görsel 2.4: Kuşkonmazlı ve Kırmızı Kuş
Üzümlü Natürmort, 1696,
Adriaen Coorte, Ulusal
Sanat Galerisi, Washington
ETKİNLİK
Görsel 2.5: Ayrıntı (Meyveli Natürmort, 17. yüzyıl, Jacob Görsel 2.6: Ayrıntı (Kuşkonmazlı ve Kırmızı Kuş Üzümlü
Foppens van Es, Groeninge Müzesi, Belçika) Natürmort, 1696, Adriaen Coorte, Ulusal Sanat Galerisi,
Washington)
Natürmort resim türünün öncü ressamlarına ait sanat eserlerinden seçilen ayrıntıların yer aldığı
görselleri inceleyiniz (Görsel 2.5 ve 2.6).
1. Öncü olarak adlandırılan bu ressamların eserlerinden hareketle benzerlik ve farklılıklarının nedenlerini
söyleyiniz.
2. Sanatçıların öncü olarak adlandırılmasında eserlerinin niteliğinin etkisi ile ilgili düşüncelerinizi
söyleyiniz.
3. Bulgularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
28