Page 32 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 32

2. ÜNİTE



               Juan  van  der  Hamen  (1596-1631)  İspanyol
               Barok döneminin önemli natürmort ressam-
               larından  biridir.  Eserleri;  çiçekler,  meyveler,
               yiyecekler ve objelerin detaylı resimlerini içe-
               rir. Zengin renk paleti ve gerçekçiliği ile dikkat
               çeker.  Meyve  ve  Sebzeli  Natürmort  (Görsel
               2.12),  bu  duruma  örnek  verilebilecek  eser-
               lerinden biridir. Bu eser, meyve ve sebzeleri
               içeren bir natürmortu gösterir. Parlak renkler     Görsel 2.12: Meyve ve Sebzeli Natürmort, 1625,
               ve dikkatli detaylar, eserin canlılığını vurgular.  Juan van der Hamen, Prado Müzesi, İspanya


               Bu ressamların eserleri, Barok dönem natürmort resminde dikkat çeken özellikleri yansıtmaktadır. Işık ve
               gölge kullanımı, gerçekçilik, detaylar ve canlı renkler bu eserlerin karakteristik özellikleridir. Barok dönem
               natürmortları, dönemin zenginliğini, gösterişini ve dramatik etkisini yansıtan önemli sanat eserleri olarak
               kabul edilir.

                ETKİNLİK























                Görsel 2.13: Ayrıntı (Limon, Portakal ve Gül ile Natürmort,1633,   Görsel 2.14: Ayrıntı (Meyve ve Sebzeli Natürmort,1625,
                Francisco de Zurbarán, Norton Simon Sanat Müzesi, Pasadena)  Juan van der Hamen, Prado Müzesi, İspanya)




                   Barok   dönem    natürmort   resminin   öncü
                   ressamlarına  ait  sanat  eserlerinden  seçilen
                   ayrıntıların yer aldığı görselleri inceleyiniz (Görsel
                   2.13, 2.14 ve 2.15).
               1.  Barok  dönem  genel  özellikleri  ve  sanatçıların
                   bireysel  yetenekleri  sanatçıların  natürmort  türü
                   resminin öncüsü olmalarına etki ve katkısı ile ilgili
                   düşüncelerinizi söyleyiniz
               2.  Bulgularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.



                                                                  Görsel 2.15: Ayrıntı (Meyve Sepeti, 1597 – 1600, Michelan-
                                                                  gelo Merisi da Caravaggio, Pinacoteca Ambrosiana, Milan)






                                                           30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37