Page 35 - İKİ BOYUTLU SANAT ATÖLYE 11
P. 35

RESİM SANATININ TÜRLERİ




                         2.2.2. Barok Dönem İç Mekân Resminin Öncü Ressamları


                                        •  Barok dönem iç mekân türü resim örneklerinde açık formların kapalı
              BİLİYOR MUSUNUZ?
                                            formlara tercih edildiğini biliyor muydunuz?

               ETKİNLİK





























              Görsel 2.22 Ayrıntı (Mektup Yazarı Şaşırttı, 1658-60, Gabriel   Görsel 2.23: Ayrıntı (Sürahili Genç Kadın, 1662, Johannes Ver-
                      Metsu, Wallace Koleksiyonu, Londra)           meer, Metropolitan Müzesi, New York)

                Barok dönem iç mekân türü öncü ressamlarına ait sanat eserlerinden seçilen ayrıntıların yer aldığı
                görselleri inceleyiniz (Görsel 2.22 ve 2.23).
            1.  Barok dönemi genel özelliklerinin ve sanatçıların bireysel yeteneklerinin onların iç mekân türü resmin
                öncüsü olmalarına etki ve katkısını söyleyiniz.
            2.  Bulgularınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.




              BİLGİ NOTU


            Barok dönem 17. yüzyılın ortalarından 18. yüzyılın başlarına kadar
            süren, iç mekân resim türünün önemli örneklerinin verildiği bir
            dönemdir. İç mekân resim türünde Johannes Vermeer, Pieter de
            Hooch, Gabriel Metsu gibi sanatçılar döneme damgasını vuran ve
            bu sanat türüne ait önemli eserler üreten öncü ressamlardır. Bu
            ressamlardan Gabriel Metsu, eserlerinde figür, mekân ve nesne-
            lerin ifadesinde detaycı yaklaşımı figürlerin insani durumlarını ger-
            çekçi bir şekilde yansıtması ile dikkat çekmektedir. “Mektup Yazarı
            Şaşırttı” adlı eserinde (Görsel 2.24) bir kadının mektup yazarken
            beklenmedik bir şekilde duraksadığı bir iç mekân sahnesi tasvir
            edilmektedir. Metsu, iç mekânın atmosferini yaratmak için detay-
            lara ve ışık-gölge oyununa dikkatlice odaklanmaktadır. Figürlerin
            hareketleri ve ifadeleri anlatıyı güçlendirmektedir.         Görsel 2.24: Mektup Yazarı Şaşırttı, 1658-60,
                                                                         Gabriel Metsu, Wallace Koleksiyonu, Londra





                                                           33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40