Page 127 - İMGESEL RESİM 11
P. 127
İMGESEL TASARIM UYGULAMALARI
4. DERS DIŞI ETKİNLİK
• Sınıftaki arkadaşlarınızdan dört veya beş kişiden oluşan
gruplar oluşturunuz.
• Grubunuza bir lider seçiniz. Oluşturduğunuz gruplarla
uluslararası müsabakalarda başarılı olan millî sporcula-
rımızı ve elde ettikleri dereceleri araştırınız. Her grubun
farklı bir spor dalını ve sporcuyu seçmesine dikkat edi-
niz.
• Belirlenen millî sporcularımızın elde ettikleri başarıları,
imgesel olarak grubunuzdaki her bir öğrenci tarafından
farklı karelerde çalışacak şekilde resmediniz (Görsel
2.92).
Kullanılabilecek Malzemeler: 35x50 cm yüksek gra-
majlı resim kâğıdı, çeşitli numaralarda resim kalemleri,
yumuşak silgi, sulu boya, kuru boya, akrilik boya veya
pastel boyadan herhangi biri, farklı numaralarda fırça- Görsel 2.92: Halter kaldıran millî sporcumuz Naim
Süleymanoğlu
lar, farklı renklerde markerlar, rapido türü mürekkepli
işaretleyiciler ve altlık.
BEN KİMİM?
Thomas Eakins [Tamıs İdins (1844–1916)]
Realist ressam Thomas Eakins (Tamıs İdins) 1844 yılında Amerika’da
doğmuştur. 1862’de Güzel Sanatlar Akademisine kaydolan sanatçı, ya-
şadığı şehirdeki sanat koleksiyonlarını ve sergileri incelemiş; pek çok
sanatçıyla temasta bulunmuştur. Üç yıllık sanat eğitimini Fransa’da Je-
an-Léon Gérôme’nin (Cin Liyan Jerom) öğrencisi olarak tamamlamıştır.
Thomas Eakins; özgün bir sanatçı olarak teknik becerisini göstermek
için kendisine fırsatlar sağlayan, keyif aldığı aktiviteleri konu olarak be-
nimsemiştir. Çocukluğundan beri sporla ilgilenen sanatçı pek çok res-
minde kendisini de kompozisyonlarına katmıştır. Çalışmak için gittiği
Paris’te, Amerikan sanatının odağında olan manzara resminden Avrupa
akademilerinde favori olan figür resimlerine yönelen genç ressamların
öncüsü olmuştur.
Eakins, 1876’da özel bir akademide ders vermeye başlamıştır. Antik
heykellerin alçı kalıplarını model olarak kullanma geleneğini yıkarak canlı modelden anatomi ve çizim çalış-
malarını başlatmıştır.
Eakins’ın anatomi merakı, hareket hâlindeki insan ve hayvan figürleriyle de ilgilenmesi sonucunu doğur-
muştur. 1879'da bir parkta at arabası süren dört figürü resimlemesi istenince at anatomisini yakından ince-
lemiştir. Birbirini izleyen hareketleri fotoğrafla yakalamaya çalışan fotoğraf sanatçısı Eadweard Muybridge’in
(Edvırt Mulibreç) çalışmalarıyla ilgilenmiştir. 1884'te artık kendisi de hareket hâlindeki hayvanları konu alan
çok figürlü fotoğraf çekimleri yapmaya başlamıştır.
1870’lerde bıraktığı atletizm konusuna 1899’da tekrar dönmüştür. Boks, güreş ve kürek çekme sahnelerini
ustaca resmetmiştir. Eakins’in vizyonunu aktif olarak destekleyen eleştirel sesler az olmasına rağmen, sanatını
insan figürünün doğru bir biçimde tasvirine adaması, sanat dünyasında ona iyi bir konum kazandırmıştır.
Eakins, 25 Haziran 1916’da vefat etmiştir.
125