Page 161 - İMGESEL RESİM 11
P. 161
U-Ü
Ufuk Çizgisi : 1. Perspektifte göz hizası çizgisi. 2. Kaçar noktaların üzerinde yer aldığı varsayılan
hayali çizgi.
Uzuv : Organ, parça, unsur.
Üslup : Anlatma, oluş, deyiş veya yapış biçimi, tarz.
V
Vaiz : İbadet yerlerinde öğüt niteliğinde dinî konuşmalar yapan kimse, öğütçü.
Valör : Bir rengin en açığından en koyusuna kadar olan dereceleri.
Veri : Bir araştırmada sorunun çözümünü sağlamak amacıyla derlenen bilgiler.
Vitray : Birbirine bağlı kurşun malzemeli bölmelere yerleştirilmiş renkli cam parçalarından
oluşan, saydam pencere süslemesi veya resim.
Vizyon : İleri görüş, ülkü.
Y
Yanılsama : Yanlış algılama ve duyu yanılması.
Yaratmak : Benzeri, eşi, örneği olmayan güzel bir yapıt ortaya koymak (TDK).
Z
Zanaatkar : Belli bir zanaatla uğraşan, bir zanaatı meslek edinen emekçi, zanaatçı.
Zümrüdüanka : Uzun boyunlu, on iki kuyruklu bir tür mitolojik kuş.
KAYNAKÇA
• Akot, B. (2010), Freud'un Rüya Yorum Metodu, Dini Bilimler Akademik Araştırma Dergisi, Sayfa: 213-235.
• Artut, K. (2013), Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri Sanatın Elemanları, Sayfa:174, Anı Yayıncılık, Ankara.
• Atan, U. (2013), Grafik İllüstrasyon Olarak Minyatür, Akdeniz Sanat Dergisi, Sayfa: 23-33.
• Çakar, S. (2014), Işık, Figür ve Mekân İlişkisi Bağlamında Bir Dizi Resim Önerisi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstİtüsü Resim Ana Sanat Dalı Yüksek Lisans Tezi, Sayfa:16, Malatya.
• Demir, T. & Özdemir, B. (2013), Türkçe Eğitiminde Karagöz / Gölge Oyunları ile Değer Öğretimi, Değerler Eğitimi
Dergisi, Sayfa: 57-89.
• Erzen, N. J. (1997), Sanatçı: Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: Yem Yayınları, 1. Cilt
• Işıldak, R. S. (2008), Yaratmada İlk Adım: İmge ve İmgelem Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi
Elektronik Fen ve Matematik Eğitim Dergisi (EFMED) Cilt 2, Sayı 1, Sayfa:64-69.
• Kabakçı, I.& İzmirli, Ö. Ş. (2009), Hareket Hissi Veren Durağan Resimlerin Eğitimde Kullanımı, Ege Eğitim Dergisi,
Sayfa: 60-69.
• Kolaç, E. (2010), Hacı Bektaş Veli, Mevlana Ve Yunus Felsefesiyle Türkçe Derslerinde Değerler Eğitimi, Türk Kültür
ve Hacı Bektaş Veli Araştırma Dergisi, Sayfa: 193-208
• Mamur, N. (2009), Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü Öğrencilerinin Sanatsal Yeterliliğini Ölçme ve
Değerlendirmede Eğitsel Gelişim Dosyasının (portfolyo) Rolü, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sa-
natlar Eğitimi Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara.
• Mardi, H. Ö. (2006), Çocuk Kitapları Resimlemede Karakter Yaratma, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim İş Öğretmenliği Programı Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
• Meb, (2016), Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, İmgesel Resim Dersi Ortaöğretim Programı 10, 11 ve 12. sınıflar,
Güzel Sanatlar Lisesi, Ankara.
• Seyhan, B. L. (2016), Biçim, İçerik, Kompozisyon Düzenindeki Benzer Temalar Açısından Azerbaycan Ve Türkiye Çizim
Sanatından Karşılaştırmalı Bir İnceleme: Azim Azimzade Ve Turgut Zaim, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler
Dergisi Afro-Avrasya Özel Sayısı-Aralık, Sayfa: 33.
• Sözen, M. ve Tanyeli, U. (2005), Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, 8. Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi, s. 36
• Tanyol, T. (2000), Mağara Resimlerini Okumak, Sanat Dünyamız Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
• Timur, S. (2016), Tasarımda Mekân Ögesi: Escher'in Paradokslarında Mekân Kurgusu, Kesit Akademi Dergisi,
Sayfa: 312-321.
• Yıldırım, T. (2001), Hüseyindede Kabartmalı Vazosunda Betimlenen Dans Eden Bir Hititli, Ankara Üniversitesi Dil
ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, Sayfa: 1-7.
• Yılmaz, A. (2003), Endüstriyel Tasarım Ve Türk Sanayisinin Endüstriyel Tasarıma Bakışı, Endüstriyel Tasarım Tescili
Konusunda Bilinçlenme Düzeyi Türk Patent Enstitüsü Konulu Uzmanlık Tezi
• Yüzbaşiyev, M. (2010), Resim Sanatının Kuralları, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, Sayfa: 213-225.
159