Page 162 - İMGESEL RESİM 11
P. 162

4.7. Hayal Ettiği Farklı Mekânlarda Çoklu Figürler Çizme



                   HAZIRLIK ÇALIŞMASI


                  Çevrenizdeki kalabalık mekânlara örnekler veriniz. Bu mekânların eksik bulduğunuz yönlerini düşüne-
            rek farklı mekânlar hayal ediniz. Hayalinizdeki mekânları sınıf arkadaşlarınızla paylaşarak konuyu tartışınız.




                                                               Resimde  tek  bir  figür  veya  birkaç  figür
                                                            düz bir fon önünde resmedilebilir. Bu, her-
                                                            hangi  bir  kişinin  portresi  olabileceği  gibi
                                                            bir  aile  resmi  de  olabilir.  Bunlar  genellikle
                                                            anı ölümsüzleştirmek ya da aile bireylerine
                                                            hatıra  kalması  için  yaptırılan  resimlerdir.
                                                            Kompozisyondaki  figür  sayısının  artması-
                                                            nın  yanı  sıra  figürlerin  aralarında  kurulan
                                                            ilişki de konuya zenginlik katar. Ressamın
                                                            anlatmak veya belgelemek istediği anın içe-
                                                            risindeki figürler mekânın derinliğine uyum
                                                            sağlayacak  şekilde  sıralanır.  Mekândaki
                                                            boşluğu dolduran ve konuyu zenginleştiren
                                                            insanlar, figür ve mekân uyumuna göre res-
                                                            medilmelidir  çünkü  mekândaki  kalabalığın
                                                            amaçsızca yan yana ya da arka arkaya sı-
          Görsel 4.52: Leon-Augustin Lhermitte (Liyan Agastin Hirmit),   ralanması beklenemez (Görsel 4.52).
          “Elma Pazarı”, 1878, tuval üzerine yağlı boya, Philadelphia
          (Filadelfiya) Sanat Müzesi, Pensilvanya, ABD


                      İNCELEME



                                                                           •  Görsel 4.53'ü dikkatle ince-
                                                                             leyiniz.
                                                                           •  Eserde gördüklerinizi sözlü
                                                                             olarak betimleyiniz.
                                                                           •  Eserin   kompozisyonuna
                                                                             hareket katan unsurları bu-
                                                                             lunuz.
                                                                           •  Eseri  perspektif  kullanımı
                                                                             açısından  inceleyerek  de-
                                                                             rinlik etkisinin nasıl verildi-
                                                                             ğini tespit ediniz.












           Görsel 4.53: Ömer Muz, “Kadıköy Tarihî Çarşı”, 2017, kâğıt üzerine sulu boya, Özel
           Koleksiyon




          160
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167