Page 162 - İMGESEL RESİM 11
P. 162
4.7. Hayal Ettiği Farklı Mekânlarda Çoklu Figürler Çizme
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Çevrenizdeki kalabalık mekânlara örnekler veriniz. Bu mekânların eksik bulduğunuz yönlerini düşüne-
rek farklı mekânlar hayal ediniz. Hayalinizdeki mekânları sınıf arkadaşlarınızla paylaşarak konuyu tartışınız.
Resimde tek bir figür veya birkaç figür
düz bir fon önünde resmedilebilir. Bu, her-
hangi bir kişinin portresi olabileceği gibi
bir aile resmi de olabilir. Bunlar genellikle
anı ölümsüzleştirmek ya da aile bireylerine
hatıra kalması için yaptırılan resimlerdir.
Kompozisyondaki figür sayısının artması-
nın yanı sıra figürlerin aralarında kurulan
ilişki de konuya zenginlik katar. Ressamın
anlatmak veya belgelemek istediği anın içe-
risindeki figürler mekânın derinliğine uyum
sağlayacak şekilde sıralanır. Mekândaki
boşluğu dolduran ve konuyu zenginleştiren
insanlar, figür ve mekân uyumuna göre res-
medilmelidir çünkü mekândaki kalabalığın
amaçsızca yan yana ya da arka arkaya sı-
Görsel 4.52: Leon-Augustin Lhermitte (Liyan Agastin Hirmit), ralanması beklenemez (Görsel 4.52).
“Elma Pazarı”, 1878, tuval üzerine yağlı boya, Philadelphia
(Filadelfiya) Sanat Müzesi, Pensilvanya, ABD
İNCELEME
• Görsel 4.53'ü dikkatle ince-
leyiniz.
• Eserde gördüklerinizi sözlü
olarak betimleyiniz.
• Eserin kompozisyonuna
hareket katan unsurları bu-
lunuz.
• Eseri perspektif kullanımı
açısından inceleyerek de-
rinlik etkisinin nasıl verildi-
ğini tespit ediniz.
Görsel 4.53: Ömer Muz, “Kadıköy Tarihî Çarşı”, 2017, kâğıt üzerine sulu boya, Özel
Koleksiyon
160

