Page 133 - İMGESEL RESİM 12
P. 133

İMGESEL TASARIM UYGULAMALARI


                               DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI

               Adı ve Soyadı   :
               Sınıfı         :
               Numarası       :
               YÖNERGE        : Bu form,  öğrencinizin "İmgesel tasarım uygulamaları” ünitesindeki öğrenme becerilerini ölçmeniz
                                amacıyla hazırlanmıştır. Öğrencinizin belirtilen ölçütleri öğrenme düzeyini en doğru yansıtan seçeneğin
                                altına (a) işareti koyunuz.
                                                                                   DERECELER
                 Sıra    DEĞERLENDİRİLECEK TUTUM VE DAVRANIŞLAR                       Çok İyi  İyi  Orta  Kabul   Zayıf
                 No                                                                         Edilebilir
                                                                      5        4       3       2       1
                      Çocukluğunda, oynadığı oyunları anımsayarak  çizimlerin-
                  1
                      de kaynak olarak kullanır.
                      Türk kültürüne ait geleneksel çocuk oyunlarını bilir ve bun-
                  2
                      ları sözcüklerle ifade eder.
                      Çocuk oyunları ile ilgili imgesel tasarımlar yaparken çizdiği
                  3   çocukların anatomisine dikkat eder, yaşlarına göre farklı
                      kanonlar uygular.
                      Çocuk oyunları ile ilgili imgesel tasarımlar yaparken çizdiği
                  4   çocukların anatomisine dikkat eder, yaşlarına göre farklı
                      kanonlar uygular.
                      Çevre ve doğayı tehdit eden unsurlar ile ilgili imgesel ta-
                  5
                      sarımlar yapar.
                      Çevre ve doğa konulu imgesel tasarımlar yaparken pers-
                  6
                      pektif kurallarını uygular.
                      Empresyonism ve romantizm dönemi sanatçılarının doğa
                  7   ve çevre ile ilgili gözleme dayalı eserlerini tanır ve ifade
                      eder.
                      Tarihî eser kavramını bilir. Müze ve ören yerlerinin özellik-
                  8   lerini ifade eder. Kültürel mirası olan tarihî eserleri koruma
                      bilincine sahiptir.

                      Tarihî eser, müze ve ören yerleri ile ilgili imgesel tasarımlar
                  9   yapabilmek için fotoğraflar çeker, eskizler yapar ve bu yer-
                      lerle ilgili bilgiler toplayarak açıklamalar yapar.

                 10   Dünyanın eski ve yeni yedi harikasını söyler.
                      Mimar Sinan'ın hayatını ve eserlerini bilir, eserlerine ait
                 11
                      özellikleri söyler.
                      Günlük ve geçmiş yaşantıları ile ilgili olayları imgesel tasa-
                 12
                      rım öge ve ilkelerine uygun olarak  resmeder.
                      Yerli ve yabancı ressamların günlük hayatı konu alarak yap-
                 13
                      tıkları eserleri bilir ve söyleyerek ifade eder.
                 14   Duygularla ilgili imgesel tasarımlar yapar.
                      Sevdiği, gördüğü ve beslediği hayvanlarla ilgili imgesel ta-
                 15
                      sarımlar yapar.
                      Türk kültüründe hayvanlara verilen değeri bilir, Türk sana-
                 16
                      tında hayvan sevgisinin nasıl işlendiğini ifade eder.
               Not: Bu ölçekten alabileceğiniz en yüksek puan 85, en düşük puan 17’dir. Bu puanı, 5’lik not sistemine aşağıdaki şekilde çevirebilirsiniz.
               Örneğin; bu ölçekten 68 puan almış olduğunuzu varsayalım;
               85  68
               100  x
               X=100x68=6800:85=80 puandır. 80 puanın 5’lik sistemdeki karşılığı 4’tür. Bu çalışmada başarılı sayılmanız için 60 veya daha fazla puan almanız gerekmektedir.



                                                                                                              131
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138