Page 138 - İMGESEL RESİM 12
P. 138

CEVAP ANAHTARI


                 1. Ünite
                 1.  Nesnelerden bir bütün oluşturmak
                 2.  Parodi
                 3.  Değişimde form özelliklerini kaybetmeden bir farklılaşma söz konusudur. Dönüşümde ise maddenin
                    özündeki form özelliklerinden tamamen farklı bir hale gelmesi söz konusudur.
                 4.  E    5.  C

                 2. Ünite
                 1. hareketli
                 2. peyzaj / maren
                 3. tarihi eser
                 4. Ressamın amacı eserlerinde gelinciklerin, çayırların, figürlerin veya geri plandaki manzaranın nasıl görün-
                 düğünden çok, ışığın manzaranın üzerinde yarattığı etkiyi izleyiciye aktarmak ve sunmaktır.
                 5. Müze düşüncesi, kendinden önceki insanların yaşam biçimlerini merak eden insanların sorgulamalarıyla
                 ortaya çıkmış ve müzeler çeşitli bilim ve sanat disiplinlerinin çalışmalarıyla oluşmuştur.
                 6. Duygularımızı yazmak ve o günü özel yapan bir notla birlikte günlük tutmak, bol bol seyahat etmek, fotoğ-
                 raf çekmek, eskizler çizmek, müzeler gezmek, önemli sanatçıların resimlerini incelemek ve müzik dinlemek
                 görsel bellek arşivimizi zenginleştirir.
                 7. Hayvanlarında birer canlı olduğunu, bakıma, ilgiye, merhamete ihtiyaçları olduklarını unutmamalıyız. Em-
                 pati yapmamıza ve bir canlı olarak onlarında yaşama hakkına sahip olduklarının farkında olmalıyız.
                 8. Kendini daha iyi tanımasına, mutlu olmasına ve daha huzurlu yaşamasına olanak sağlar ve bu durum sanat-
                 çının resimlerine olumlu olarak yansır.
                 9.E

                                              KAYNAKÇA


              •  Bedri Rahmi Eyüboğlu. (2011). Anma ve Armağan Kitapları Dizisi. Ankara: Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüpha-
                neler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü, 2011, Ankara.
              •  Akandere, M. (2004). Eğitici Okul Oyunları. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
              •  Başal, H. A. (2007). Geçmiş Yıllarda Türkiye’de Çocuklar Tarafından. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2(20),
                245.
              •  Başaran, G. (2014, Mart). 1914 Kuşağı Türk Ressamlarının Empresyonist. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul, İstanbul:
                Okan Üniversitesi.
              •  Başvuru Kitapları Sanat, NTV Yayınları, 2012, İstanbul
              •  Begiç, H. N. (2016). Mitolojiden Sanata Hayvan İmgesi. Arkeoloji ve Sanat Yayınları, 308.
              •  Erdoğan, F. C. (2017). Sanatın Büyük Ustaları Cezanne (Cilt 8). İstanbul, Bahçelievler, Türkiye: Hayalperest
                Yayınevi.
              •  Gökgöl Animallia, “On Rica” (Hayvanların ağzından insanlara yazılan metin), 2018, İstanbul
              •  İnankur, Z. (1997). 19. yy. Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
              •  Sanatın Büyük Ustaları 8 Cezanne, Firdevs Candil Erdoğan, Hayalperest Yayınevi, 2017, İstanbul
              •  Sekman, M. ve Eriş, Bahar, 2017, Çocuklar Nasıl Başarır? Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul
              •  Soylu, R., & Köroğlu, D. (2017). Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun "Aşık Veysel" Adlı Resminin Göstergebilim Çözüm-
                lemesi. İdil, 6(35), 1994.
              •  Uğurlu, K., & Akay, B. (2017). Doğa Bilinçli Nesiller Yetiştirmede Ekoturizmin Önemi: Kırklareli İli-Dereköy Doğa
                Eğitim Merkezi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 28.
              •  TDK Yazım Kılavuzu
              •  TDK Türkçe Sözlük
             Kaynakça APA'ya göre düzenlenmiştir.

                                     GENEL AĞ KAYNAKÇASI

              •  http://www.topkapisarayi.gov.tr/tr/content/istanbul-cam-ve-porselenleri. (2018, 07 06). http://www.topkapi-
                sarayi.gov.tr/tr/content/istanbul-cam-ve-porselenleri. adresinden alındı.





        136
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143