Page 100 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 100
Bağlamsal Sanat Tarihi Etkinliği: Müze eğitim sanat eserlerindeki güzellikleri arayıp bulmak de-
sürecinde öğrencilere öncelikle gezi sırasında ğil; bu eserler arasında toplumsal ve tarihsel de-
görecekleri eserlere yönelik sanat tarihi bilgisinin ğerler yansıtan karakterleri tespit etmektir. Müzede
verilmesi gereklidir. Böylelikle öğrenciler; eserin yapılacak diğer etkinlikler için de altyapı oluştur-
nerede, hangi dönemde, ne amaçla yapıldığına ve ması amacıyla öğrencilere müzedeki eserlere iliş-
neden sergilenmeye, öğrenilmeye değer bir eser kin öğretmen veya müze görevlilerinin sanat tarihi
olduğuna yönelik düşünceler geliştirebilecektir. bilgisi vermesi yararlı olacaktır. Genel sanat tarihi
bilgisinden sonra bağlamsal sanat tarihi etkinliği,
Sanat tarihi, görsel kültür eserlerini araştıran bilim- öğrencilerin geçmişle bugün arasında bağ kurma-
sel bir alan olarak tanımlanır. Bu alan; bitmiş bir larını sağlayacaktır. Nitekim bağlamsal sanat tarihi,
döneme ait sanat eserleri aracılığıyla kültür ve in- bir eserin toplumsal ve tarihsel olaylarla bağlantı-
sanlar hakkında bilgi edinmeye yardımcı olur. Sa- sını anlamayı ya da anlamlandırmayı içermektedir.
nat tarihinin görevi, yalnızca geçmiş uygarlıkların
SIRA SİZDE • Ders Dışı Faaliyet
Bağlamsal sanat tarihi etkinliği (Müze ziyareti sırasında yapılabilir.)
Görsel 5.5: Demlik, 20. yy., Pera Müzesi, İstanbul
Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.
• Görsel 5.5’te görülen nesne nedir?
• Eser, hangi dönemde yapılmış olabilir?
• Eseri yapan kişi bunu nasıl yapmış olabilir?
98
98 Müze Eğitimi