Page 18 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 18
Görsel 1.7: Bilim Merkezi, Kocaeli Görsel 1.8: ODTÜ Bilim ve Teknoloji Müzesi, Ankara
Sanat, bir bilgi üretme sürecidir. Bu özelliğiyle bi- kapsayan geniş yaşam alanına tabiat denir. Müze-
limle ilintilidir. Bilim de sanat da aynı gerçeklikle ler; fosil, kayaç, jeolojik oluşum, bitki ve hayvan ör-
uğraşır ancak yöntemleri farklıdır. Gerçekleri este- neklerinin uluslararası standarda göre korunduğu
tik imgelerle anlatan sanat, doğanın sırlarını sez- kurumlardır. Bilimsel çalışmalar yapılabilmesi için
dirmeye çalışırken bilim, bunları akıl yoluyla anlat- yerli ve yabancı bilim adamlarının yanı sıra amatör
maya çalışır ve ispatlama yoluna gider. tabiat bilimcileri de müzelerden yararlanabilir. Bu
Görsel 1.9: Güney filine ait iskelet, Doğa Tarihi Müzesi, Burdur
Sanatçı, doğa parçasını güzel yapan unsurları be- kurumlarda bitki ve hayvan türlerinin geliştirilme-
lirlerken bir sonuca varır. Ancak bu sonuç, bilim sine yönelik ekonomik kullanım amacıyla araştır-
adamının bulduğu kesin, ispatlanabilir bir sonuç malar da yapılabilmektedir. Ayrıca müzeler, kendi
değildir. Sanat ve bilim, birbirlerini tamamlayan et- botanik bahçesinde bitkilerin canlı olarak sergile-
kinliklerdir (Görsel 1.7 ve 1.8). nebildiği, konferans ve sergiler düzenlenerek tabi-
atın korunması konusunda halkın eğitildiği bilimsel
Kendini sürekli olarak yenileyen, değiştiren, canlı araştırma kuruluşlarıdır (Görsel 1.9).
ve cansız maddelerden oluşan varlıkların hepsini
16
16 Müze Eğitimi