Page 19 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 19
DÜŞÜNELİM • PAYLAŞALIM
Müzecilik açısından değerlendirildiğinde sanat, bilim, tabiat kavramları arasında nasıl bir bağ kurula-
bilir? Fikirlerinizi sınıf ortamında arkadaşlarınızla paylaşınız.
1.2. MÜZE ÇEŞİTLERİ
Müzeler; türüne, statüsüne, bağlı olduğu kuruma siyonların içerikleri veya nitelikleri, bağlı oldukları
ve hizmet alanlarına göre sınıflandırılabilir. Ayrıca kurumlar, hizmet alanları, hizmet ettikleri toplum,
bu kurumlar; koleksiyonlarının içerikleri, nitelikleri, koleksiyonların sergilendikleri mekânlar ve işlevleri
sergilendikleri mekânlar doğrultusunda da çeşitli doğrultusunda çeşitli gruplara ayrılmıştır. En ideal
gruplara ayrılabilir. Türüne, statüsüne, bağlı oldu- sınıflandırma, müzelerin içerdiği koleksiyonlara göre
ğu kuruma göre sınıflandırılabilen müzeler; kolek- yapılanıdır.
1.2.1. Müze Çeşitleri
• Endüstri Müzeleri
• Planetaryumlar
• Bilim Müzeleri
• Panaromik Müze
• Tarih Müzesi
KOLEKSİYONLARINA • Genel Müzeler
GÖRE MÜZELER
• Arkeoloji Müzeleri
• Sanat Müzeleri
• Etnografya Müzeleri
• Doğa Tarihi ve Jeoloji Müzeleri
• Ekonomüzeler
• Devlet Müzeleri
• Belediye Müzeleri
BAĞLI OLDUKLARI KURUMLARA • Askerî Müzeler
GÖRE MÜZELER
• Özel Müzeler
• Kent Müzeleri
HİZMET ALANINA • Bölge Müzeleri
GÖRE MÜZELER • Çevre (Eko Müze) Müzeleri
HİZMET ETTİKLERİ TOPLUMA • Uzmanlık Müzeleri
YÖNELİK MÜZELER • Çocuk, Sanat ve Gençlik Müzeleri
KOLEKSİYONLARINI • Açık Hava Müzeleri
SERGİLEDİKLERİ MEKÂNLARA • Anıt Müzeler
GÖRE MÜZELER • Müze Evler
• Atatürk ve Türk Büyükleri Müzeleri
İŞLEVLERİNE • Devrim Müzeleri
GÖRE MÜZELER
• Sanal Müzeler
17