Page 86 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 86
4. GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNDE OKUL-MÜZE İŞ BİRLİĞİ
HAZIRLIK SORULARI
1. Okul eğitiminiz sırasında farklı bir çalışma mekânına ihtiyaç duydunuz mu? Neden?
2. Okul ödevlerinizle ilgili bir müzeye giderek çalışma yaptınız mı? Bu çalışma sırasında herhangi bir
müze görevlisinden yardım aldınız mı? Bu çalışma sırasında müze görevlilerinden aldığınız yar-
dımlar nelerdir?
3. Okulunuz ve bir müze arasında ortak çalışma mekânları oluşturulmasını ister misiniz? Belirtiniz.
4.1. OKUL-MÜZE İŞ BİRLİĞİ KAPSAMINDA MÜZELERE-OKULLARA DÜŞEN GÖREVLER
4.1.1. Okul-Müze İş Birliğinin Önemi
Müzelerin eğitim amaçlı kullanımı, örgün eğitim tamamlanması ile olabilir. Orta öğretim kurumları
veren kurumlarla birlikte iş birliği yapılarak alan- içinde özellikle güzel sanatlar liseleri müzeleri sa-
daki derslerin amaca uygun bir şekilde müzelerde nat eğitimi amacıyla kullanabilmelidir. Çünkü sanatı
BİLİYOR MUYDUNUZ?
Van Gölü kıyısında yer alan ve tarihi MÖ 900’e uzanan Bitlis’e bağlı Ahlat yerleşimi, dünyanın en büyük
Müslüman mezarlığı olarak bilinen Selçuklu meydan mezarlığına ev sahipliği yapmaktadır. Bölgenin
önemli turizm merkezleri arasında yer alan ve “Kubbet’ül İslam” olarak adlandırılan Ahlat’ta, 210 dekar-
lık alana sahip mezarlıktaki 8169 mezar taşı, üzerlerindeki işlemelerle ziyaretçilerden ilgi görmektedir.
Orta Çağ Türk mimarisi mezarlarını içeren bir açık hava müzesi niteliğindeki bu yerleşim; Sel çuklu
Dönemi taş işçiliği örneklerini göstermesi, dönemin inanışlarını ve yaşam biçimini en güzel şekilde
yansıtması, mezar taşlarının geçmişi yansıtan belge olması özellikleri ile UNESCO Dünya Mirası liste-
sine önerilecek adaylar arasındadır (Görsel 4.1).
Görsel 4.1: Selçuklu mezar taşları, MS. 12. yy., Ahlat, Bitlis
Verilen bilgilerin ve görselin sizde uyandırdığı duyguları, vatanseverlik ve farklılıklara saygı de-
ğerleri açısından açıklayınız?
84
84 Müze Eğitimi