Page 87 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 87

anlamak, göstererek anlatmak, yaparak-yaşayarak     sından önemlidir.
               öğret mek,  sanat  eserini  hissettirmek,  koruma  bi-
               linci ve davranışı kazandırabilmek, geçmiş ile ge-  •  Müzeler,  programlarını  öğrencilerle  müze  dı-
               lecek arasında bağ kurabilmeyi sağlamak, gerçek     şında  da  uygulamalar  yapabilecek  şekilde  dü-
               sanat  eserleri  ile  yüz  yüze  gelerek  sanat  eğitimi   zenlemelidir. Programlar, okullarda öğrencilerle
               yapabilmek müzeleri kullanmakla mümkün olabilir.    birlikte oluşturulmalıdır. Bu etkinlik öğrencilerin
               Müzelerin okul ve toplumla iş birliği “duvarsız sını-
               fın” önemli bir parça sını oluşturmaktadır.
               Görsel  sanatlar  eğitiminde  yapılacak  çalışmalar;
               sınıf ortamının yanı sıra gözlem yapılabilen, nes-
               nelerle  algı  yoluyla  ilgi  kurulabilen,  düşünce  ve
               duyguların  daha  kolay  ifade  edilebildiği  ve  yeni
               deneyimlerin kazanılabileceği bir or tamda yapılma-
               lıdır.  Böyle  bir  ortam,  çalışma  isteği  ve  yaratıcılı-
               ğın artmasına yardımcı olur. Sanat derslerinde bu
               ortamı sağlayabilecek kurumların başında müzeler
               gelmektedir.
               Müzeler okullar için bir atölye veya laboratuvar gi-
               bidir (Görsel 4.2, 4.3 ve 4.4). Eserlerin aslına ba-
               kılarak  yapılacak  bir  çalışma  ile  heyecan  verici,
               etkin ve kalıcı bir eğitim ortamı oluşturulabilir. Bu
               olanakların kullanılmaması eğitim ortamını önemli   Görsel 4.2: Öğrenci ziyaretleri, Arkeoloji Müzesi, Antalya
               bir kaynaktan yoksun bırakmış olur.
               Okulların müzelere ihtiyacı olduğu kadar müzelerin
               de okullara ihtiyacı vardır. Çünkü eğitimin içerisin-
               de ol mayan hiçbir kurum varlığını sürdüremez. Bu
               bağlamda  müzelere  ve  okullara  önemli  görevler
               düşmektedir.

               4.1.2. Müze Ziyareti Sürecinde
                     Müzelere-Okullara Düşen Görevler


               •  Eğitim programlarını hazırlarken müze yetkilileri
                  ilkokul, ortaokul ve lise programla rını inceleme-
                  li; daha sonra bu okulların işledikleri konulardan
                  hangilerini  uygulayabileceklerini  tes pit  etmeli
                  ve  okullarla  görüşmeye  daha  sonra  gitmelidir.
                  Okullarla  görüşme  yapılıp  anlaşma  sağlandık-  Görsel 4.3: Öğrenci ziyaretleri, Arkeoloji Müzesi, Antalya
                  tan  sonra  eğitim  öğretim  dönemi  için  bir  yıllık
                  plan hazırlanmalıdır. Bu planda öncelikle aylık,
                  haftalık ve günlük çalışma saatleri ayarlanma-
                  lıdır. Planlamada hangi okulun hangi amaç ve
                  konu ile ilgilendikleri belirtilmeli, öğretim yöntem
                  ve teknikleri ile kullanılacak araç gereçlere de
                  yer verilmelidir.
               •  Müzelerin  hazırlayacağı  günlük  planlarda  öğ-
                  retmenlerin,  müze  eğitimcisi  ve  uzmanlarının
                  sorumlulukları  açıkça  belirtilmelidir.  Bu  planla-
                  ma  bir  sözleşme  gibi  önemsenmeli  ve  taraflar
                  arasında protokol yapılmalıdır.

               •  Müzelerin hazırlanan programlar için okullardan
                  belli  bir  miktar  ücret  talep  etmesi,  bu  miktarın
                  taraflar arasındaki protokolde belirlenmesi, mü-
                  zelerin finansman sıkıntılarını da gidermek açı-  Görsel 4.4: Öğrenci ziyaretleri, Arkeoloji Müzesi, Antalya



                                                                                                                 85
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92