Page 88 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 88
eğitim programlarına doğrudan katılımını ve eği- ması, onların ileriki yaşlarda iyi birer müze ziya-
tim etkinliklerini takip etmelerini sağlayacaktır. retçisi olmalarını sağlayacaktır. Böylece müze
eğitimi sadece okul çağı ile sınırlı kalmayacak
• Müze ve okullar, aralarında yapacakları çalış- hayat boyu eğitimin de önünü açmış olacaktır.
maları önceden planlamalı ve bu konuda bir an-
laşma yapmalıdır. Müzeler, programlarını okul- • Kültürel ve sanatsal mirasın somut örnekleri,
larda uygulamalar ve tanıtım amaçlı etkinlikler müzelerde yer almaktadır. Bu anlamda okul-
şeklinde de düzenleyerek bunu okul yönetimleri müze ilişkisinde öğretmenlerin bilgilendirilmesi,
ile önceden görüşmelidir. bu konuda sunulan kaynakların kullanımına teş-
• Müze ve okul yöneticileri, kurumsal olarak tanış- vik edilmesi ve müze koleksiyonlarından eğitim
ma gezileri yapmalı, öğrencilere müzedeki öğ- amaçlı faydalanılması sağlanmalıdır.
renme ortamları iyi tanıtılmalıdır. Müzeler; kendi • Eğitimciler müze-okul iş birliğinin en etkili kay-
öğrenme alanlarıyla ilgili tanıtıcı broşürleri ve nağıdır. Müze eğitiminin gerçek anlamda ama-
müze koleksiyonları ile ilgili kaynakları okullara cına ulaşması için eğitimcilerin bu alandaki
sunmalı, indirimli üyelikler ve sosyal etkinlikler bilgilerini sürekli güncellemeleri gerekmektedir.
içeren bir program hazırlamalıdır. Bu nedenle alanında uzman eğitimcilerin müze
• Müzeler kendi imkânlarıyla sanat öğretiminde eğitimi konusunda öğretmenlere yönelik kurs,
kullanılmak üzere kitap, broşür, poster, tıpkıba- seminer vb. çalışmalar yapması sağlanmalıdır.
sım ve gezi hazırlık paketleri hazırlayarak öğ- Özellikle burada görsel sanatlar öğretmenleri
rencilere sunabilirler. Bunun yanında, sadece başta olmak üzere sanat tarihi ve sınıf öğret-
sergilenen materyalleri değil tüm koleksiyonları menlerine öncelik tanınmalıdır. Ayrıca okul yö-
içeren kartlar, posterler üretebilir ve bunları indi- neticileri de bu konuda bilinçlendirilmelidir.
rimli olarak satabilir. • Görsel sanatlar öğretmenleri bulunduğu ilde-
• Derslerin içeriğini oluşturan örneklerin çoğu mü- ki müzelerle irtibat hâlinde olmalı; müzelerde-
zelerde korunduğu için öğrencilerin mümkün ki programları, yenilikleri ve değişiklikleri takip
olduğunca müzeleri ziyaret etmesi sağlanmalı- edebilmelidir. Böylelikle öğrenciler ve öğret-
dır. Özellikle derslerini burada yapmak isteyen menler; koleksiyonları, bu koleksiyonlardaki de-
resim öğretmenleri bu konuda daha da bilinç- ğişiklikleri, geçici sergileri, müzenin hazırladığı
lendirilmelidir. Okul-müze iş birliği kapsamında panelleri, konferansları ve değişik programları
müzenin, sahip olduğu kaynaklar açısından sı- yakından takip etmiş olacak ve bunlardan fay-
nıfın veya atölyelerin bir devamı olduğu unutul- dalanacaklardır.
mamalıdır.
• Müze-okul iş birliği çerçevesinde okullar müze-
• Müzelerin bir eğitim kurumu gibi düşünülerek lere gereken önemi vermelidir. Okullar, öğren-
öğrencilere müze ziyareti alışkanlığı kazandırıl- cilerini müzelere sadece yılda bir kez müzeler
haftasında götürmekle kalmamalı, müzedeki
eğitim çalışmalarını bütün bir yıla yaymalıdır.
SIRA SİZDE • Ders İçi Faaliyet
Okul-müze iş birliği çerçevesinde müzelere düşen görevleri aşağıda boş bırakılan yerlere özetleyerek
yazınız.
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................
86
86 Müze Eğitimi