Page 88 - MÜZE EĞİTİMİ 12
P. 88

eğitim programlarına doğrudan katılımını ve eği-  ması, onların ileriki yaşlarda iyi birer müze ziya-
                     tim etkinliklerini takip etmelerini sağlayacaktır.  retçisi  olmalarını  sağlayacaktır.  Böylece  müze
                                                                      eğitimi sadece okul çağı ile sınırlı kalmayacak
                  •  Müze  ve  okullar,  aralarında  yapacakları  çalış-  hayat boyu eğitimin de önünü açmış olacaktır.
                     maları önceden planlamalı ve bu konuda bir an-
                     laşma yapmalıdır. Müzeler, programlarını okul-  •  Kültürel  ve  sanatsal  mirasın  somut  örnekleri,
                     larda uygulamalar ve tanıtım amaçlı etkinlikler   müzelerde  yer  almaktadır.  Bu  anlamda  okul-
                     şeklinde de düzenleyerek bunu okul yönetimleri   müze ilişkisinde öğretmenlerin bilgilendirilmesi,
                     ile önceden görüşmelidir.                        bu konuda sunulan kaynakların kullanımına teş-
                  •  Müze ve okul yöneticileri, kurumsal olarak tanış-  vik edilmesi ve müze koleksiyonlarından eğitim
                     ma gezileri yapmalı, öğrencilere müzedeki öğ-    amaçlı faydalanılması sağlanmalıdır.
                     renme ortamları iyi tanıtılmalıdır. Müzeler; kendi   •  Eğitimciler müze-okul iş birliğinin en etkili kay-
                     öğrenme  alanlarıyla  ilgili  tanıtıcı  broşürleri  ve   nağıdır. Müze eğitiminin gerçek anlamda ama-
                     müze koleksiyonları ile ilgili kaynakları okullara   cına  ulaşması  için  eğitimcilerin  bu  alandaki
                     sunmalı, indirimli üyelikler ve sosyal etkinlikler   bilgilerini sürekli güncellemeleri gerekmektedir.
                     içeren bir program hazırlamalıdır.               Bu nedenle alanında uzman eğitimcilerin müze
                  •  Müzeler  kendi  imkânlarıyla  sanat  öğretiminde   eğitimi  konusunda  öğretmenlere  yönelik  kurs,
                     kullanılmak üzere kitap, broşür, poster, tıpkıba-  seminer vb. çalışmalar yapması sağlanmalıdır.
                     sım  ve  gezi  hazırlık  paketleri  hazırlayarak  öğ-  Özellikle  burada  görsel  sanatlar  öğretmenleri
                     rencilere  sunabilirler.  Bunun  yanında,  sadece   başta  olmak  üzere  sanat  tarihi  ve  sınıf  öğret-
                     sergilenen materyalleri değil tüm koleksiyonları   menlerine öncelik tanınmalıdır. Ayrıca okul yö-
                     içeren kartlar, posterler üretebilir ve bunları indi-  neticileri de bu konuda bilinçlendirilmelidir.
                     rimli olarak satabilir.                       •  Görsel  sanatlar  öğretmenleri  bulunduğu  ilde-
                  •  Derslerin içeriğini oluşturan örneklerin çoğu mü-  ki  müzelerle  irtibat  hâlinde  olmalı;  müzelerde-
                     zelerde  korunduğu  için  öğrencilerin  mümkün   ki  programları,  yenilikleri  ve  değişiklikleri  takip
                     olduğunca müzeleri ziyaret etmesi sağlanmalı-    edebilmelidir.  Böylelikle  öğrenciler  ve  öğret-
                     dır. Özellikle derslerini burada yapmak isteyen   menler; koleksiyonları, bu koleksiyonlardaki de-
                     resim  öğretmenleri  bu  konuda  daha  da  bilinç-  ğişiklikleri, geçici sergileri, müzenin hazırladığı
                     lendirilmelidir. Okul-müze iş birliği kapsamında   panelleri,  konferansları  ve  değişik  programları
                     müzenin, sahip olduğu kaynaklar açısından sı-    yakından takip etmiş olacak ve bunlardan fay-
                     nıfın veya atölyelerin bir devamı olduğu unutul-  dalanacaklardır.
                     mamalıdır.
                                                                   •  Müze-okul iş birliği çerçevesinde okullar müze-
                  •  Müzelerin  bir  eğitim  kurumu  gibi  düşünülerek   lere gereken önemi vermelidir. Okullar, öğren-
                     öğrencilere müze ziyareti alışkanlığı kazandırıl-  cilerini müzelere sadece yılda bir kez müzeler
                                                                      haftasında  götürmekle  kalmamalı,  müzedeki
                                                                      eğitim çalışmalarını bütün bir yıla yaymalıdır.

                          SIRA SİZDE • Ders İçi Faaliyet


                    Okul-müze iş birliği çerçevesinde müzelere düşen görevleri aşağıda boş bırakılan yerlere özetleyerek
                    yazınız.

                    ..................................................................................................................................................................
                    ..................................................................................................................................................................
                    ..................................................................................................................................................................

                    ..................................................................................................................................................................
                    ..................................................................................................................................................................
                    ..................................................................................................................................................................
                    ..................................................................................................................................................................

                    ..................................................................................................................................................................
                    ..................................................................................................................................................................




            86
           86           Müze Eğitimi
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93