Page 162 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 162
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE ZİYARET SÜRECİ
5. MÜZE ZİYARET SÜRECİ
ÇALIŞMA SORULARI
1. En çok hangi müzeyi ziyaret etmek istersiniz?
2. Müzede özellikle görmek istediğiniz eserler hangileridir?
3. Müze ziyaretinde hangi etkinliklere katılmak hoşunuza gider?
4. Müze ziyaretiyle elde edeceğiniz kazanımlar neler olabilir?
5. Bir sanat müzesinde hangi tür eserler sergilenir?
6. Sanal müze gezisi ile gerçek müze gezisi arasındaki farklılıkları söyleyiniz.
5.1. OKULLARDA SANAT EĞİTİMİ AMAÇLI
MÜZE ZİYARETLERİ
5.1.1. Sanat Eğitimi Amaçlı Yapılan Müze
Ziyaretlerinin Sanat Eğitimine Olan Katkıları
Eğitimde aktif olma, deneyim kazanma, çevre, etkileşim gibi kavramların
önem kazanmasıyla müzeler; yeni öğrenme alanları olarak karşımıza çıkmak-
tadır. Müzeler bireylerin zihinsel, bedensel, duyuşsal, bilişsel ve sosyal gelişi-
mine katkıda bulunabilecek ortamlar sunmaktadır.
Müzeler okulların öğrenme yaşantılarının zenginleşmesine önemli katkılarda
bulunur. Bunun nedeni bilim, sanat ve kültürle ilgili her tür nesneyi barındır-
malarıdır. Diğer bir nedeni ise müzelerde nesnelerle yapılan drama, hikâye
anlatma ve sanatsal çalışmalar gibi etkinlikler ile öğrencilerin aktif hâle ge-
tirilmesi ve kendi yaşantıları ile nesnelerle bağlantı kurabilmeleridir. Örgün
eğitim içindeki geleneksel öğretim metotlarıyla tekdüzelikten kurtulabilen
öğrenciler, müzelerde yapılan çeşitli etkinliklerle daha kolay ve kalıcı şekilde
öğrenmektedir.
Böylelikle müzeler öğretim programlarına destek olmanın yanı sıra, toplumsal-
laşma ve kültürlenme sağlayarak eğitimin genel amaçlarına da hizmet ederler.
Örgün eğitimde özellikle gelişmiş ülkelerde müzeler birer eğitim mekânı ola-
rak kullanılmaktadır. Eğitimin her alanında müze ziyaretleri daha heyecanlı ve
kalıcı öğrenmeyi sağlamaktadır. Müzeler; etkileyici ve daha kalıcı öğrenmenin
gerçekleşebileceği ortamlar olarak sınıf ortamı dışında, bilgiye kaynağından,
yaparak yaşayarak ulaşabileceğimiz mekânlardır.
Eğitimde mümkün olduğu kadar fazla duyu organını harekete geçirmek, aktif
hâle getirmek, ders konularının anlaşılması ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleş-
mesi açısından önemlidir (Görsel 5.2).
160