Page 164 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 164
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE ZİYARET SÜRECİ
Bu nedenle öğrenciler okullarıyla ya da anne babalarıyla birçok geziye katıl-
maktadır (Görsel 5.3 ve 5.4). Bu geziler piknik, hayvanat bahçesi ya da bir sirk
olabilmektedir. Geziler öğrenciler açısından yeni dünyaların keşfidir. Doğada
inceleme ve gözlem yapma, öğrencilerin öğrenmelerine olumlu yansımakta-
dır. Ancak bir müze gezisi, diğer gezilerden daha farklı olarak geçmişte yaşan-
mış; bugün ise müzelerde sergilenen nesnelerden, eserlerden izleyebilecekle-
ri bambaşka bir dünyanın keşfidir.
Görsel 5.3: Müze ziyaretleri, Getty Müzesi, ABD Görsel 5.4: Eser incelemesi, Getty Müzesi, ABD
Müze gezilerinden istenilen sonucun alınabilmesi, düzenlenen faaliyetlerden
en iyi şekilde faydalanılabilmesi ve hedeflenen amaçlara ulaşılabilmesi için
öğretmen tarafından bazı çalışmaların mutlaka yerine getirilmesi gerekmek-
tedir. Yoksa düzenlenen gezi müze eğitimi açısından istenen hedeflere ulaş-
mamasının yanı sıra hem öğrenci hem de öğretmen için sıradan bir ziyaretten
öteye gidemeyecektir. Bu nedenle öğretmenin gerekli olan çalışmaları gezi
öncesinde planlaması, programlaması gerekmektedir.
Müze ziyaretleriyle, öğrencilerde önemli davranış değişikliklerinin meydana
getirilmesi mümkündür. Bu davranış değişikliklerinin bir kısmı şöyle sıralana-
bilir:
• Empati geliştirebilme,
• Grup hâlinde çalışma,
• Problem çözebilme ve analitik düşünme,
• Sağlıklı gözlem yapabilme,
• Geçmişle günümüz arasında bağ kurma,
• Müzelerin anlamını ve görevini kavrama,
• Tarihsel çevreyi koruma alışkanlığı kazanma,
• Değişimin nasıl meydana geldiğini görebilme,
• Üst düzey düşünme becerilerini geliştirme,
• Tarihle ilgili temel kavramları öğrenme,
162