Page 164 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 164

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                                         MÜZE ZİYARET SÜRECİ


                                 Bu nedenle öğrenciler okullarıyla ya da anne babalarıyla birçok geziye katıl-
                                 maktadır (Görsel 5.3 ve 5.4). Bu geziler piknik, hayvanat bahçesi ya da bir sirk
                                 olabilmektedir. Geziler öğrenciler açısından yeni dünyaların keşfidir. Doğada
                                 inceleme ve gözlem yapma, öğrencilerin öğrenmelerine olumlu yansımakta-
                                 dır. Ancak bir müze gezisi, diğer gezilerden daha farklı olarak geçmişte yaşan-
                                 mış; bugün ise müzelerde sergilenen nesnelerden, eserlerden izleyebilecekle-
                                 ri bambaşka bir dünyanın keşfidir.























          Görsel 5.3: Müze ziyaretleri, Getty Müzesi, ABD  Görsel 5.4: Eser incelemesi, Getty Müzesi, ABD

                                 Müze gezilerinden istenilen sonucun alınabilmesi, düzenlenen faaliyetlerden
                                 en iyi şekilde faydalanılabilmesi ve hedeflenen amaçlara ulaşılabilmesi için
                                 öğretmen tarafından bazı çalışmaların mutlaka yerine getirilmesi gerekmek-
                                 tedir. Yoksa düzenlenen gezi müze eğitimi açısından istenen hedeflere ulaş-
                                 mamasının yanı sıra hem öğrenci hem de öğretmen için sıradan bir ziyaretten
                                 öteye gidemeyecektir. Bu nedenle öğretmenin gerekli olan çalışmaları gezi
                                 öncesinde planlaması, programlaması gerekmektedir.

                                 Müze ziyaretleriyle, öğrencilerde önemli davranış değişikliklerinin meydana
                                 getirilmesi mümkündür. Bu davranış değişikliklerinin bir kısmı şöyle sıralana-
                                 bilir:

                                 •  Empati geliştirebilme,
                                 •  Grup hâlinde çalışma,

                                 •  Problem çözebilme ve analitik düşünme,

                                 •  Sağlıklı gözlem yapabilme,
                                 •  Geçmişle günümüz arasında bağ kurma,

                                 •  Müzelerin anlamını ve görevini kavrama,
                                 •  Tarihsel çevreyi koruma alışkanlığı kazanma,

                                 •  Değişimin nasıl meydana geldiğini görebilme,
                                 •  Üst düzey düşünme becerilerini geliştirme,

                                 •  Tarihle ilgili temel kavramları öğrenme,


          162
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169