Page 169 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 169
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE ZİYARET SÜRECİ
• Müzedeki eğitim uzmanı, dış dünya ile müzenin iç dünyası arasındaki bağlantıları kurmalıdır.
• Müzedeki eğitim uzmanı; program tasarlama aşamasında, programın hangi gruplar için, hangi
nesne ya da konuların uygun olacağını, hangi yöntemlerin kullanılacağını ve bütün bu çalışmala-
rın nasıl yapılacağını tasarlamakla sorumludur.
5.1.3. Müze Ziyareti Sırasında Uyulması Gereken Kurallar
Öğrenciler müzeye gitmeden önce müzede dikkat etmeleri gereken kurallarla ilgili olarak bilgilendirilir
ve bu kurallar müze rehberine de yazılır. Öğretmenler yaş grubuna ve gidile cek müze türüne göre ku-
rallara ilave veya çıkarmalar yapabilir. Bu kurallar şunlardır:
• Müzede gerekli olacak malzemeleri yanınıza almayı unutmayınız.
• Müzede sergilenen eserlere ve kaidelerine dokunmayınız, yazı yazmayınız.
• Gürültü yapmayınız. Anlatılanları dikkatle dinleyiniz.
• Müzede yapılan uyarıları dikkate alınız.
• İstediğiniz ve gerekli bulduğunuz bilgileri yazıp çizimler yapınız.
• Merak ettiklerinizi öğretmeninize veya müze görevlilerine sorunuz.
• Müzede bir şey yemeyiniz.
• Yerlere çöp atmayınız.
• Müzede fotoğraf çekme kurallarına uyunuz.
• Müzede size sunulan dünyayı tanımaya çalışınız.
• O günlere ait yaşantılarla günümüz yaşam tarzını karşılaştırarak bağlantılar kurmaya çalışınız.
Müze ziyaret sürecinde öğretmen sorumlulukları
Öğretmenler müzede öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlanmalıdır. Öğrencilerin yaşla-
rına göre ihtiyaçları göz önüne alınmalı, lavabo, büfe, bahçe, giriş, çıkışlar gösterilerek çevre tanıtılmalı,
uyulması gereken kurallar hatırlatılmalıdır. Öğrencilerle bireysel veya grup olarak konuşmalı, onları soru
ve cevaplarla yönlendirmeli, yanlarında olduğunu hissettirmelidir (Görsel 5.7). Eğitim etkinliklerini za-
manında uygulayarak müze ziyaretlerinin verimli geçmesini sağlamalıdır.
Görsel 5.7: Müzede sesli rehberi kullanarak sanat eseri hakkında bilgi alan ziyaretçi, Utah (Yuta) Güzel Sanatlar
Müzesi, ABD
167