Page 169 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 169

MÜZE EĞİTİMİ                                                                    MÜZE ZİYARET SÜRECİ


                •  Müzedeki eğitim uzmanı, dış dünya ile müzenin iç dünyası arasındaki bağlantıları kurmalıdır.
                •  Müzedeki eğitim uzmanı; program tasarlama aşamasında, programın hangi gruplar için, hangi
                   nesne ya da konuların uygun olacağını, hangi yöntemlerin kullanılacağını ve bütün bu çalışmala-
                   rın nasıl yapılacağını tasarlamakla sorumludur.

            5.1.3. Müze Ziyareti Sırasında Uyulması Gereken Kurallar

            Öğrenciler müzeye gitmeden önce müzede dikkat etmeleri gereken kurallarla ilgili olarak bilgilendirilir
            ve bu kurallar müze rehberine de yazılır. Öğretmenler yaş grubuna ve gidile cek müze türüne göre ku-
            rallara ilave veya çıkarmalar yapabilir. Bu kurallar şunlardır:
                •  Müzede gerekli olacak malzemeleri yanınıza almayı unutmayınız.

                •  Müzede sergilenen eserlere ve kaidelerine dokunmayınız, yazı yazmayınız.
                •  Gürültü yapmayınız. Anlatılanları dikkatle dinleyiniz.

                •  Müzede yapılan uyarıları dikkate alınız.

                •  İstediğiniz ve gerekli bulduğunuz bilgileri yazıp çizimler yapınız.
                •  Merak ettiklerinizi öğretmeninize veya müze görevlilerine sorunuz.
                •  Müzede bir şey yemeyiniz.

                •  Yerlere çöp atmayınız.

                •  Müzede fotoğraf çekme kurallarına uyunuz.
                •  Müzede size sunulan dünyayı tanımaya çalışınız.

                •  O günlere ait yaşantılarla günümüz yaşam tarzını karşılaştırarak bağlantılar kurmaya çalışınız.
            Müze ziyaret sürecinde öğretmen sorumlulukları

            Öğretmenler müzede öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlanmalıdır. Öğrencilerin yaşla-
            rına göre ihtiyaçları göz önüne alınmalı, lavabo, büfe, bahçe, giriş, çıkışlar gösterilerek çevre tanıtılmalı,
            uyulması gereken kurallar hatırlatılmalıdır. Öğrencilerle bireysel veya grup olarak konuşmalı, onları soru
            ve cevaplarla yönlendirmeli, yanlarında olduğunu hissettirmelidir (Görsel 5.7). Eğitim etkinliklerini za-
            manında uygulayarak müze ziyaretlerinin verimli geçmesini sağlamalıdır.























            Görsel 5.7: Müzede sesli rehberi kullanarak sanat eseri hakkında bilgi alan ziyaretçi, Utah (Yuta) Güzel Sanatlar
            Müzesi, ABD


                                                                                                   167
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174