Page 171 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 171

MÜZE EĞİTİMİ                                                                    MÜZE ZİYARET SÜRECİ


                •  Koleksiyon Avı Oyunu
            Oyun bireylerin fiziksel, zihinsel yeteneklerini geliştiren, ziyareti zevkli ya-
            pan, sanatsal, estetik ve beceriyi geliştiren etkinlikler olarak tanımlana-
            bilir. Koleksiyon Avı Oyunu bir öğretim tekniği olarak kullanılabilir. Müze
            koleksiyonundaki nesnelerin, öğrencilere dağıtılan fotoğraf ya da çizimleri
            yardımıyla aranıp bulunmasıdır. Bu eğlendirici, yönlendirici ara-bul çalış-
            maları bitiminde ödüllendirilen öğrenciler, müzelere daha fazla ilgi duy-
            maktadırlar.
                •  Dokunma Etkinliği

            Esas olarak fiziksel ve düşünsel etkileşimi içeren bir yöntemdir. Yöntemin
            uygulanmasındaki amaç, müzede sergilenen eserlerin kavranması ve ziya-
            retçilerin kendi gözlemlerini kazanmalarının yanı sıra canlı, ilginç, öğretici
            etkinliklerle bireysel katılımı sağlamaktır (Görsel 5.8).

            Bu yöntemle öğrenciler, kendilerine verilen değerli objelere nasıl davran-
            maları gerektiğini öğrenirlerken, önemsendiklerini düşünerek güvenleri
            gelişir ve mutlu olurlar. Aynı zamanda ellerindeki nesnelerin geçmişini,
            özelliklerini ve işlevlerini eğlenerek öğrenirler. Müzedeki eserlere dokuna-
            rak öğrenmede, dokunmanın hissetmeye dayalı duyuları geliştirdiği, kalıcı
            öğrenmeleri gerçekleştirdiği ifade edilmektedir.












































            Görsel 5.8: Görme engelliler için dokunma etkinliği, Utah (Yuta) Güzel Sanatlar Müzesi, ABD


                                                                                                   169
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176