Page 171 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 171
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE ZİYARET SÜRECİ
• Koleksiyon Avı Oyunu
Oyun bireylerin fiziksel, zihinsel yeteneklerini geliştiren, ziyareti zevkli ya-
pan, sanatsal, estetik ve beceriyi geliştiren etkinlikler olarak tanımlana-
bilir. Koleksiyon Avı Oyunu bir öğretim tekniği olarak kullanılabilir. Müze
koleksiyonundaki nesnelerin, öğrencilere dağıtılan fotoğraf ya da çizimleri
yardımıyla aranıp bulunmasıdır. Bu eğlendirici, yönlendirici ara-bul çalış-
maları bitiminde ödüllendirilen öğrenciler, müzelere daha fazla ilgi duy-
maktadırlar.
• Dokunma Etkinliği
Esas olarak fiziksel ve düşünsel etkileşimi içeren bir yöntemdir. Yöntemin
uygulanmasındaki amaç, müzede sergilenen eserlerin kavranması ve ziya-
retçilerin kendi gözlemlerini kazanmalarının yanı sıra canlı, ilginç, öğretici
etkinliklerle bireysel katılımı sağlamaktır (Görsel 5.8).
Bu yöntemle öğrenciler, kendilerine verilen değerli objelere nasıl davran-
maları gerektiğini öğrenirlerken, önemsendiklerini düşünerek güvenleri
gelişir ve mutlu olurlar. Aynı zamanda ellerindeki nesnelerin geçmişini,
özelliklerini ve işlevlerini eğlenerek öğrenirler. Müzedeki eserlere dokuna-
rak öğrenmede, dokunmanın hissetmeye dayalı duyuları geliştirdiği, kalıcı
öğrenmeleri gerçekleştirdiği ifade edilmektedir.
Görsel 5.8: Görme engelliler için dokunma etkinliği, Utah (Yuta) Güzel Sanatlar Müzesi, ABD
169