Page 175 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 175
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE ZİYARET SÜRECİ
• Drama Çalışmaları
Bir sanat müzesinde yer alan tablolar, dönem giysileri ve hikâyeleri ile canlan-
dırılabilir. Müzede sergilenen eserler ve sunulan dünya ile ilgili dramalar yap-
tırılabilir. Tabiat Tarihi Müzesi ziyaretinde veya sonrasında orada sergilenen
hayvanların hareketleri, duruş şekilleri öğrenciler tarafından canlandırılabilir.
Öğrenciler bu tür etkinliklerden çok keyif alır (Görsel 5.11).
• Hikâye Yazma
Müzede en çok beğendikleri eser ile ilgili bir hikâye yazdırılabilir. Bu etkinlik-
ler öğrencilerin hem sözel hem de bedensel olarak düşündüklerini aktara-
bilmelerine, duygularını kelime lerle, algılarını sanatsal uygulamalarla ifade
edebilmelerine yöneliktir.
• Bulmaca
Öğrenciler, müzedeki eserlerin hangi kültüre ya da döneme ait olduğu, sa-
natçısının adı, kullanım amacı vb. soruların cevaplarını bulmaca yöntemiyle
bulabilirler. Bu yöntemde amaç, bulmaca ile öğrenmeyi zevkli hâle getirebil-
mektir.
• Pano Düzenleme
Müze ziyareti sırasında tutulan notlardan, çizilen resimlerden, müze ile ilgili
kartpostal ve kataloglardan faydalanarak müzeyi tanıtan bir pano hazırlanır.
Pano sınıfta ya da okulun uygun bir yerinde sergilenerek bütün öğrencilerin
bilgilenmesi sağlanır.
• Afiş veya Kolaj Çalışması
Müzede sergilenen nesnelerin fotoğrafları, broşürleri, yazı ve çizimleri kulla-
narak müzeyi tanıtan bir kolaj veya afiş yapılabilir.
Görsel 5.11: Müzede drama çalışması, Florida Sanat
Üniversitesi, ABD
SIRA SİZDE
“Müze ziyareti öncesinde, müzede ve müze ziyareti sonrasında yapılması gereken çalışmalar ile
ilgili görsellerle desteklenen bir sunum hazırlayarak sınıfta arkadaşlarınız ile paylaşınız.”
173