Page 174 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 174
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE ZİYARET SÜRECİ
Çünkü tarih konuları, doğası gereği hem soyuttur hem de sözel anlatımla su-
nulurlar. Bu nedenle sadece dersin başında değil, öğrencilerin dikkatlerinin
dağıldığı anlaşıldığında çeşitli aktivitelerle dikkat toplanmalı, konuya ilgi çe-
kilmelidir. Bu durumda tarihsel hikâyeler en çok kullanılan yöntemlerden bi-
ridir. Öğrencilerin hayal gücüne hitap edilebilmesi, kendilerini hikâyedeki şa-
hısların yerine koyabilmeleri için hikâyeye ihtiyaç duyulur. Hikâyede anlatan
kişinin sesini alçaltıp yükseltmesi, bazı önemli kelimeleri vurgulayarak söyle-
mesi hikâyenin amacına hizmet edebilir. Müze etkinliklerinde özellikle küçük
yaş grubu öğrencileri için bu yöntem birçok açıdan faydalı olabilmektedir.
5.1.5. Müze Ziyaretinden Sonra Yapılabilecek
Etkinlikler
• Müze Ziyareti Sonrası Eğitim Etkinlikleri
Müze eğitimi sürecinde amaca uygun tam öğrenmenin gerçekleşebilmesi için
müze ziyaret sürecinde gerçekleştirilen etkinliklere bağlı olarak, müze sonrası
okula dönüşte tamamlanması gereken birtakım çalışmalar vardır. Bu çalışma-
lar müze ziyareti sırasında tamamlanamamış yarım kalan etkinlikleri, müze
ziyaretinden sonra tamamlamak amacıyla yapılır.
• Anket Çalışması
Müze ziyaretinden sonra müzede veya sınıfta son anketler cevaplandırılır.
Öğrencilerin ön anket ve son ankete verdikleri cevaplar incelenir. Eksik veya
hatalı cevaplar tamamlanır. Böylece müze ile ilgili bilgiler tekrarlanmış olur.
• Kompozisyon veya Şiir Yazma
Müze ziyaretinden sonra öğrencilerden müze hakkındaki izlenimlerini içeren
kompozisyon, şiir ya da kısa hikâyeler yazmaları istenebilir.
• Sanatsal Uygulamalar
Müze gözlemlerine yönelik sanatsal uygulamalar resim, üç boyutlu çalışma,
mozaik vb. yaptırılabilir. Resim çalışmalarında pastel boya, guaj boya, kolaj,
karışık teknik vb kullanılabilir. Bu çalışmalar sırasında müzede yaptıkları çi-
zimlerden de yararlanılabilir. Üç boyutlu çalışma yaptırılmak istenirse kil ile
çalışma yaptırılabilir. Kil bulunamazsa oyun hamuru, tuz seramiği, kâğıt ha-
muru ve talaş hamuru da kullanılabilir.
• Grup Projesi
Müze ziyareti sonrası müzedeki eserlerden yola çıkarak grup projesi yaptırıla-
bilir. Grup projesi ile öğrencilere birlikte düşünme, karar verme, paylaşım ve
sorumluluğu birlikte taşıma duygusu kazandırabilir.
• Testler
Çalışma yapraklarındaki bazı testlerin ziyaret sonrasında yapılması sanatçı,
sanat eseri, kültür, medeniyet ve millet gibi kavramların öğrenciye daha kolay
bir şekilde aktarılmasını sağlar.
172