Page 174 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 174

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                                         MÜZE ZİYARET SÜRECİ


                                 Çünkü tarih konuları, doğası gereği hem soyuttur hem de sözel anlatımla su-
                                 nulurlar. Bu nedenle sadece dersin başında değil, öğrencilerin dikkatlerinin
                                 dağıldığı anlaşıldığında çeşitli aktivitelerle dikkat toplanmalı, konuya ilgi çe-
                                 kilmelidir. Bu durumda tarihsel hikâyeler en çok kullanılan yöntemlerden bi-
                                 ridir. Öğrencilerin hayal gücüne hitap edilebilmesi, kendilerini hikâyedeki şa-
                                 hısların yerine koyabilmeleri için hikâyeye ihtiyaç duyulur. Hikâyede anlatan
                                 kişinin sesini alçaltıp yükseltmesi, bazı önemli kelimeleri vurgulayarak söyle-
                                 mesi hikâyenin amacına hizmet edebilir. Müze etkinliklerinde özellikle küçük
                                 yaş grubu öğrencileri için bu yöntem birçok açıdan faydalı olabilmektedir.
                                 5.1.5. Müze Ziyaretinden Sonra Yapılabilecek
                                         Etkinlikler


                                    •  Müze Ziyareti Sonrası Eğitim Etkinlikleri

                                 Müze eğitimi sürecinde amaca uygun tam öğrenmenin gerçekleşebilmesi için
                                 müze ziyaret sürecinde gerçekleştirilen etkinliklere bağlı olarak, müze sonrası
                                 okula dönüşte tamamlanması gereken birtakım çalışmalar vardır. Bu çalışma-
                                 lar müze ziyareti sırasında tamamlanamamış yarım kalan etkinlikleri, müze
                                 ziyaretinden sonra tamamlamak amacıyla yapılır.
                                    •  Anket Çalışması

                                 Müze  ziyaretinden  sonra  müzede  veya  sınıfta  son  anketler  cevaplandırılır.
                                 Öğrencilerin ön anket ve son ankete verdikleri cevaplar incelenir. Eksik veya
                                 hatalı cevaplar tamamlanır. Böylece müze ile ilgili bilgiler tekrarlanmış olur.
                                    •  Kompozisyon veya Şiir Yazma

                                 Müze ziyaretinden sonra öğrencilerden müze hakkındaki izlenimlerini içeren
                                 kompozisyon, şiir ya da kısa hikâyeler yazmaları istenebilir.
                                    •  Sanatsal Uygulamalar

                                 Müze gözlemlerine yönelik sanatsal uygulamalar resim, üç boyutlu çalışma,
                                 mozaik vb. yaptırılabilir. Resim çalışmalarında pastel boya, guaj boya, kolaj,
                                 karışık teknik vb kullanılabilir. Bu çalışmalar sırasında müzede yaptıkları çi-
                                 zimlerden de yararlanılabilir. Üç boyutlu çalışma yaptırılmak istenirse kil ile
                                 çalışma yaptırılabilir. Kil bulunamazsa oyun hamuru, tuz seramiği, kâğıt ha-
                                 muru ve talaş hamuru da kullanılabilir.

                                    •  Grup Projesi
                                 Müze ziyareti sonrası müzedeki eserlerden yola çıkarak grup projesi yaptırıla-
                                 bilir. Grup projesi ile öğrencilere birlikte düşünme, karar verme, paylaşım ve
                                 sorumluluğu birlikte taşıma duygusu kazandırabilir.

                                    •  Testler
                                 Çalışma yapraklarındaki bazı testlerin ziyaret sonrasında yapılması sanatçı,
                                 sanat eseri, kültür, medeniyet ve millet gibi kavramların öğrenciye daha kolay
                                 bir şekilde aktarılmasını sağlar.


          172
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179