Page 173 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 173

MÜZE EĞİTİMİ                                                                    MÜZE ZİYARET SÜRECİ


                •  Tartışma
            Münazara,  panel,  vızıltı  grupları,  fikir  taraması,  panel  ve  forum,  tartışma
            örneklerindendir. Müzede tartışma için uygun olanlarının panel ve fikir ta-
            raması olduğu söylenebilir. Her ikisi de öğrenci merkezli grup çalışmasıdır.
            Öğrencilerin sanata ve sanat eserlerine karşı fikirlerini açıkça söyleyebilmele-
            rini sağlar. Yaratıcılığı teşvik eder ve herhangi bir şekilde sanat deneyimlerine
            özenle hazırlanmasını sağlar. Bu sayede öğrenci kendi hayallerini ve tasarım-
            larını ortaya koyabilir.
                •  Kurslar

            Müzelerde, öğrenme-öğretme etkinlikleri içinde yer alırlar. Belirli konuların,
            belirli dönemlerde çalışılmasıdır. Bu çalışmaların amacı, belirlenen konular-
            da katılanlara bilgi ve beceri kazandırarak öğrenilen bilgilerin kullanılmasını
            sağlamaktır.

                •  Sergiler

            Gerçek nesneleri gözleyerek edinilen öğrenme durumlarından biridir. Öğre-
            nim etkinliklerinin başarılı olması için, sergilemede nesneleri tanıma, işlevle-
            rini ve yapım biçimlerini bilmek önemlidir (Görsel 5.10).







































            Görsel 5.10: Müzede Sergileme, Depaul (Depa) Sanat Müzesi, ABD

                •  Hikâye Anlatımı

            Geçmişle ilgili merak oluşturma, hayalî bir tecrübe ile veya iyi anlatılan bir
            hikâye ile olabilir. Tarih konularının anlatımında dikkat çekme çok önemlidir.


                                                                                                   171
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178