Page 173 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 173
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE ZİYARET SÜRECİ
• Tartışma
Münazara, panel, vızıltı grupları, fikir taraması, panel ve forum, tartışma
örneklerindendir. Müzede tartışma için uygun olanlarının panel ve fikir ta-
raması olduğu söylenebilir. Her ikisi de öğrenci merkezli grup çalışmasıdır.
Öğrencilerin sanata ve sanat eserlerine karşı fikirlerini açıkça söyleyebilmele-
rini sağlar. Yaratıcılığı teşvik eder ve herhangi bir şekilde sanat deneyimlerine
özenle hazırlanmasını sağlar. Bu sayede öğrenci kendi hayallerini ve tasarım-
larını ortaya koyabilir.
• Kurslar
Müzelerde, öğrenme-öğretme etkinlikleri içinde yer alırlar. Belirli konuların,
belirli dönemlerde çalışılmasıdır. Bu çalışmaların amacı, belirlenen konular-
da katılanlara bilgi ve beceri kazandırarak öğrenilen bilgilerin kullanılmasını
sağlamaktır.
• Sergiler
Gerçek nesneleri gözleyerek edinilen öğrenme durumlarından biridir. Öğre-
nim etkinliklerinin başarılı olması için, sergilemede nesneleri tanıma, işlevle-
rini ve yapım biçimlerini bilmek önemlidir (Görsel 5.10).
Görsel 5.10: Müzede Sergileme, Depaul (Depa) Sanat Müzesi, ABD
• Hikâye Anlatımı
Geçmişle ilgili merak oluşturma, hayalî bir tecrübe ile veya iyi anlatılan bir
hikâye ile olabilir. Tarih konularının anlatımında dikkat çekme çok önemlidir.
171