Page 170 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 170

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                                         MÜZE ZİYARET SÜRECİ

                                 5.1.4. Müze Ziyaret Sürecinde Yapılan Sanatsal,
                                         Sosyal ve Kültürel Etkinlikler


                                 Müze  ziyareti  öncesi  gerçekleştirilecek  hazırlık  aşamasından  sonra  müze-
                                 de  gerçekleşecek  eğitim,  önceden  planları  yapılmış,  süreleri  belirlenmiş,
                                 araç-gereçleri hazırlanmış olan programın uygulanabilir hâle getirilme aşa-
                                 masıdır.
                                    •  Öğretim veya Çalışma Yaprakları


                                 Öğrencileri yönlendirmek için tasarlanan öğretim yaprakları, müze ziyaret-
                                 lerini daha kalıcı ve verimli bir duruma getirmekte, kalabalık gelen gruplar-
                                 da eğitimciler için kolaylık sağlamaktadır. Müzelerde öğrencinin öğretmene
                                 sorabileceği sorulara anında yanıt almasının zor olması, hazırlanan çalışma
                                 yaprakları sayesinde öğrencilerin nesnelere yönlendirilmesini sağlayacaktır.
                                 Öğrenciler yazılı bilgi ve sorular sayesinde yanıtları arayıp bulacak, gözlemle-
                                 rini, birikimlerini uygulama ve değerlendirme olanağı bulacaklardır.

                                 Öğretim yapraklarının asıl amacı sözcüklerin, kavramların ve nesnelerin zihin-
                                 de kalıcı olmasını sağlamaktır. Bu bağlamda hazırlanan çalışma yapraklarına
                                 eklenen kısa açıklamalar, nesneleri anlatan tanımlarla öğrencilerin müze içe-
                                 risindeki eserlere odaklanmasını ve yakınlaşmasını kolaylaştırabilir.

                                 Öğretim yaprakları içerik olarak çeşitlilik gösterir. Konulara göre kelime bul-
                                 ma, cümle tamamlama, çizgi tamamlama ve benzer ve değişken şekilleri bul-
                                 ma gibi etkinliklerle öğrenciyi yönlendirir.

                                 Çalışma yaprakları öğrencilerin müzede gördükleri bir eser ile ilgili veya öğ-
                                 retmenin belli bir düzen içerisinde öğretmek istedikleri hakkında hazırlana-
                                 bilir. Ayrıca müzede kullanılan çalışma yaprakları, öğrencilerin müze ziyareti
                                 sonrası da kullanabilecekleri materyallerdendir. Çalışma yapraklarının müze
                                 ziyaretlerinde kullanılması gerek zamanın etkin bir biçimde kullanılması, ge-
                                 rekse bilgideki gelişim ve nesnelerin kullanımı bakımından önemlidir.

                                    •  Drama

                                 Eğitimde yaratıcı drama; doğaçlama, rol oynama, tiyatro ya da drama tek-
                                 niklerinden yarar lanılarak bir grup çalışması içinde bireylerin, bir yaşantıyı,
                                 bir olayı, bir fikri, soyut bir kavramı ya da bir davranışı anlamlı hâle getirerek
                                 canlandırmasıdır. Canlandırma yöntemiyle herhangi bir rolü üstlenme, mi-
                                 mikler, ses, dans, vücut dili kullanarak nesne ya da yapıtı anlatma, sürece
                                 katılan öğrenciler için öğretici olduğu kadar oldukça da eğlencelidir. Eğitim ve
                                 öğretimde dramanın işlevi oldukça önemlidir. Drama, oyun anlamında kulla-
                                 nılmakta ise de eğitimde bir öğretim yöntemi olarak uygulanmasının amacı
                                 duyuşsal, bilişsel ve davranışsal yetenekleri geliştirmektir. Drama; özgüven,
                                 kendini tanıma, yaratıcılık, eleştirel bakış, kendini aşma, problem çözme ve
                                 çözüm yolları üretme gibi nitelikleri kazandıran etkili bir yoldur.
          https://meslekmateryal.eba.gov.tr/cdn/gsl/muze_egitimi_secmeli/5_MUZE_SECMELI_2023_MUZEZIYARETI.pdf


          168
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175