Page 166 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 166
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE ZİYARET SÜRECİ
• Öğrencinin pek çok duyu organına hitap ettiği için daha kalıcı, daha kali-
teli öğrenme gerçekleşir.
• Hayat bilgisi, sosyal bilgiler, tarih, Türkçe, fen ve teknoloji, görsel sanatlar
gibi pek çok ders programlarında bazı konuların müzelerde işlenmesi ve
bunun için müze ziyaretleri önerilmektedir.
• Müze ziyaretleri ile öğrenciler; olayları, nesneleri doğal koşulları altında
tanıma ve anlama gibi fırsatlar yakalarlar.
• Öğrencide tarih ve çevre bilinci gelişir. Öğrencilere çevrelerine daha bi-
linçli olarak bakma, gözlem yapma, geçmişine sahip çıkma gibi yeni dav-
ranışlar kazandırır.
Öğrenciler müze gezisinde edindiği tecrübelerini diğer yaşantılarında da kul-
lanabilir.
Müze ziyaretleri üç aşamadan oluşur:
• Ziyaret öncesi yapılması gereken ön hazırlıklar
• Müze ziyaret süreci
• Müze ziyareti sonrası yapılacak çalışmalar
5.1.2. Müze Ziyareti Öncesinde Yapılması Gereken
Çalışmalar
Müze eğitiminin amacına ulaşmasında, eğitim bütünlüğü içerisinde kullanı-
labilecek birçok teknik ve yöntem vardır. Bunların iyi kavranabilmesi ve müze
eğitiminin amacına ulaşabilmesi açısından müze ziyareti öncesi okullarla ilgili
olarak öğretmenlerin ve müzelerin birtakım hazırlıklar yapmaları gerekir (Gör-
sel 5.6).
Görsel 5.6: Müzede masal etkinliğine hazırlanan öğrenciler, Kent Müzesi, Bursa
164