Page 172 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 172
MÜZE EĞİTİMİ MÜZE ZİYARET SÜRECİ
• Nesnelerle Çalışma
Nesneler üç boyutlu, somut oldukları için, yazılı bir belgeden veya sözden
daha çok ilgi uyandırırlar. Nesnelerle çalışma; bakmayı, tanımlamayı, kay-
detmeyi, sorular sormayı, sınıflamayı, yapısı ile işlevi arasında ilişki kurmayı,
formüle etmeyi, gözlem yaparak sonuç çıkarmayı ve ifade etme yeteneğini
geliştirir.
Müze eğitiminde bir nesnenin özelliklerini çizerek keşfetmek önerilmektedir
(Görsel 5.9). Nesnelerin nasıl çalıştığını göstermek için çizim yapılabilir ya da
ölçüm kullanılarak nesnelerin büyüklüğü ya da boyutu gösterilebilir. Karşılaş-
tırmalı ayrıntıların çizimi, sonradan kullanılacak bilgilerin oluşturulması için
iyi bir yoldur. Herhangi bir nesnenin alışılmışın dışındaki özelliklerini görme-
nin en kolay yollarından biri benzer ama aynı olmayan nesneleri karşılaştır-
maktır.
Görsel 5.9: Nesnelerle çizim yapma, Utah Güzel Sanatlar Müzesi, ABD
• Bulmaca
Bulmacalar, öğretim yaprakları içerisinde öğretmeninin kolayca hazırlayabile-
ceği bir materyaldir. Bulmacalar kavram ve sözcük öğretimi için etkili bir yön-
temdir. Müze koleksiyon larındaki eserlerin adları, onların hikâyeleri ile ilgili
terimler, eserlerin teknik özellikleri, ya pılış dönemleri, belli terimlerin tanım-
ları gibi birçok konuyu içeren sözcüklerin kavratılması amacıyla kullanılabilir.
170