Page 172 - MÜZE EĞİTİMİ (seçmeli 9,10,11 ve 12. sınıflar)
P. 172

MÜZE EĞİTİMİ                                                                                                                                                                         MÜZE ZİYARET SÜRECİ


                                    •  Nesnelerle Çalışma
                                 Nesneler üç boyutlu, somut oldukları için, yazılı bir belgeden veya sözden
                                 daha  çok  ilgi  uyandırırlar.  Nesnelerle  çalışma;  bakmayı,  tanımlamayı,  kay-
                                 detmeyi, sorular sormayı, sınıflamayı, yapısı ile işlevi arasında ilişki kurmayı,
                                 formüle etmeyi, gözlem yaparak sonuç çıkarmayı ve ifade etme yeteneğini
                                 geliştirir.

                                 Müze eğitiminde bir nesnenin özelliklerini çizerek keşfetmek önerilmektedir
                                 (Görsel 5.9). Nesnelerin nasıl çalıştığını göstermek için çizim yapılabilir ya da
                                 ölçüm kullanılarak nesnelerin büyüklüğü ya da boyutu gösterilebilir. Karşılaş-
                                 tırmalı ayrıntıların çizimi, sonradan kullanılacak bilgilerin oluşturulması için
                                 iyi bir yoldur. Herhangi bir nesnenin alışılmışın dışındaki özelliklerini görme-
                                 nin en kolay yollarından biri benzer ama aynı olmayan nesneleri karşılaştır-
                                 maktır.











































          Görsel 5.9: Nesnelerle çizim yapma, Utah Güzel Sanatlar Müzesi, ABD

                                    •  Bulmaca

                                 Bulmacalar, öğretim yaprakları içerisinde öğretmeninin kolayca hazırlayabile-
                                 ceği bir materyaldir. Bulmacalar kavram ve sözcük öğretimi için etkili bir yön-
                                 temdir. Müze koleksiyon larındaki eserlerin adları, onların hikâyeleri ile ilgili
                                 terimler, eserlerin teknik özellikleri, ya pılış dönemleri, belli terimlerin tanım-
                                 ları gibi birçok konuyu içeren sözcüklerin kavratılması amacıyla kullanılabilir.


          170
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177